خاله زنک بازی گاو شیرده

عقده حقارت عربستان سعودی پس از مشاهده میزبانی موفق قطر در جام جهانی ۲۰۲۰ تشدید شد، اکنون ریاض می خواهد میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ باشد.

به گزارش تحریریه، رقابت سیاسی در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به اندازه ای شدید است که ژست های رسانه ای یا نشان دادن پرچم یکدیگر نمی تواند آن را پنهان کند. در این میان عربستان به عنوان بزرگترین کشور عربی منطقه به هیچ عنوان نمی خواهد از دیگر حکام عربی همچون قطر یا امارات کم بیاورد.

گذشته از درگیری های مرزی و سیاسی مدید در شبه جزیره عرب، ریاض همیشه خواسته است خود را به عنوان برادر بزرگتر و صاحب اختیار دیگر کشورهای عربی نشان دهد. حال عربستان سعودی پس از مشاهده میزبانی موفق قطر در جام جهانی ۲۰۲۰، می خواهد میزبان جام جهانی ۲۰۳۰ باشد.

Mohammed bin Salman attends opening ceremony of FIFA World Cup in Qatar

«احمد الخطیب» وزیر گردشگری عربستان به خبرگزاری بلومبرگ آمریکا گفت که کشورش پیشنهاد مشترک برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را به همراه مصر و یونان مطرح خواهد کرد.

وی معتقد است به طور قطع سه کشور بشدت در زیرساخت‌ها سرمایه گذاری خواهند کرد و در آن زمان عربستان نوسازترین ورزشگاه‌ها و مناطق را خواهد داشت.

روزنامه تایمز لندن نیز سپتامبر گذشته اعلام کرد که عربستان احتمالا پیشنهاد مشترکی با مصر و یونان برای میزبانی جام جهانی ارائه کند.

محمد فوزی سخنگوی رسمی وزارت ورزش و جوانان مصر نیز اعلام کرد که قاهره به همراه عربستان و یونان نامزدی برای برگزاری مشترک جام جهانی ۲۰۳۰ را بررسی می کند.

Amir, Saudi crown prince visit Lusail Stadium - Gulf Times

پیشنهاد وزیر گردشگری عربستان پس از آن مطرح می شود که جام جهانی ۲۰۲۶ قرار است به میزبانی مشترک سه کشور آمریکا، مکزیک و کانادا برگزار شود و حالا به نظر می‌رسد که جام جهانی ۲۰۳۰ هم شاید با همین شرایط روبرو باشد.

گفته می شود در صورت موافقت با میزبانی مشترک این سه کشور، بیشتر هزینه برگزاری رقابت‌ها از سوی کشور عربستان پرداخت شود.

پایان/

۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =