پرواز قیمت مرغ و تحریم خرید توسط مردم

مردم این کشور همزمان با بی توجهی دولت به بخش کشاورزی و تولید غذا و در اعتراض به افزایش ۲۰ درصدی قیمت مرغ خواستار تحریم خرید مرغ به مدت یک ماه شدند.

به گزارش تحریریه، روزنامه فرامنطقه ای «العربی الجدید» در گزارش خود با عنوان «شکل گیری کمپین نخریدن مرغ در مصر در اعتراض به افزایش قیمت ها» به قلم «عادل صبری» نوشت، قیمت هر کیلوگرم مرغ در مناطق روستایی از ۵۴ پوند به ۶۵ پوند و در مناطق شهری از ۶۵ پوند به ۷۳ پوند افزایش یافت.

مصری ها از روز سه شنبه هفته گذشته به مدت یک ماه در اعتراض به افزایش ۲۰ درصدی قیمت مرغ طی دو روز، خواستار تحریم خرید مرغ شدند.

اعتراض کنندگان در واکنش به این افزایش قیمت در شبکه های اجتماعی با هشتگ «تحریم خرید مرغ به مدت یک ماه از روز دهم ژانویه» خواستار نخریدن مرغ شدند. آنها اعلام کردند قیمت مرغ به طور شتاب زده ای افزایش یافته و این قیمت ها فراتر از قدرت خرید قشر متوسط جامعه است. قشر فقیر جامعه مصر هم دیگر با این افزایش قیمت قدرت خرید پای مرغ را هم ندارند.

پرواز قیمت مرغ و تحریم خرید توسط مردم

معترضان با ابراز خشم و عصانیت خود دولت مصر را در کنترل قیمت ها در بازار ناتوان می دانند.

«صقر النور» کارشناس مسائل اقتصادی و مواد غذایی در مصر به این روزنامه عنوان داشت که بحران غذا و کمبود مواد غذایی طی سال های آینده هم ادامه خواهد داشت زیرا راهبرد توسعه دولت به حوزه کشاورزی و تولید غذا در مصر اهمیتی نمی دهد.

وی معتقد است بیشتر پروژه های کشاورزی کنونی طبق طرح های دوران «حسنی مبارک» رئیس جمهوری اسبق مصر پیش می رود. این طرح ها زیر نظارت شخص «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری کنونی مصر و اطرافیان وی بدون هیچ گونه مطالعه جدی دنبال شده اند. این اقدام نه تنها نظم کشاورزی کنونی را ویران خواهد کرد، بلکه پایداری منابع و سرنوشت نسل آینده را نابود می سازد.

Egypts Pound Drops To Record Low Against The Dollar - Heritage Times

پروهش های اقتصادی نشان می دهند نقش کشاورزی، شیلات و جنگل ها در تولید ملی مصر به طور مداوم در حال کم شدن است. سهم آنها در سال ۱۹۹۰ میلادی ۱۸.۵ درصد، در سال ۲۰۰۰ میلادی ۱۵.۵ درصد و در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۱.۳ درصد و در سال ۲۰۲۱ میلادی به ۱۱.۸ درصد رسید.

پایان/

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      0 0
      دم همشون گرم ولی تو ایران همه چیو باهم گرون میکنن که مردم دستشون بسته باشه