تدوین برنامه هفتم با استفاده از روش های نوین

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست با بیان اینکه در تدوین برنامه هفتم از روش های نوین استفاده می شود افزود: در سه موضوع اصلی آب، کشاورزی و محیط زیست اتاق فکر جداگانه ایجاد شده و جلساتی در این زمینه با حضور صاحبنظران دانشگاهی برگزار و مقدمات کار برای تدوین برنامه هفتم فراهم شده است.

به گزارش تحریریه، مسجدی رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: طی یکسال گذشته علاوه بر مطالعات تخصصی در دو موسسه پژوهشی سازمان برنامه و بودجه، در امور آب، کشاورزی و محیط زیست نیز اطلاعات مورد نیاز برای تدوین برنامه هفتم تهیه شده است.

وی با اشاره به اهمیت آسیب شناسی برنامه های توسعه ای سال های قبل گفت: گزارش عملکرد سالیانه برنامه ششم توسعه هر ساله تهیه شده و مشکلات، مسائل و چالش های برنامه ششم شناسایی و در حال حاضر نیاز به کار تحقیقاتی در زمینه آسیب شناسی وجود ندارد.

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست با بیان اینکه تدوین برنامه هفتم توسعه وارد مرحله شناسایی راهکارها شده است ادامه داد : دستگاه های اجرایی، آسیب شنایی، مطالعات شناخت وضعیت و گزارش عملکرد برنامه های قبلی را مورد بررسی قرار داده اند تا راهکارهای مناسب برای تکرار نشدن آسیب ها در برنامه هفتم ارائه شود.

مسجدی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تدوین برنامه هفتم گفت: طی یکسال گذشته در سه موضوع اصلی آب، کشاورزی و محیط زیست اتاق فکر جداگانه ایجاد شده و جلساتی در این زمینه با حضور صاحبنظران دانشگاهی و متخصصین حوزه های برنامه ریزی برگزار و مقدمات کار برای تدوین برنامه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تدوین برنامه هفتم در مراحل پایانی قرار دارد تصریح کرد: در حال حاضر پژوهش جدیدی وجود نداد و در این مرحله تلاش بر این است تا یافته های به دست آمده مدون شود.

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست با اشاره به اینکه امنیت غذایی به عنوان یکی از موضوعات کلیدی در برنامه هفتم مطرح شده است ادامه داد: در حوزه امنیت غذایی بیش از دوسال است که کمیته ای با همکاری فرادستگاهی تشکیل شده به طوری که سند بالادستی امنیت غذایی دانش بنیان آماده تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

مسجدی ادامه داد: با وجود سند امنیت غذایی دانش بنیان حدود ۸۰ درصد برنامه ها در حوزه امنیت غذایی تنظیم شده و از همین سند در تدوین برنامه هفتم استفاده خواهد شد.

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست با بیان اینکه نوع نگاه به برنامه هفتم متفاوت از برنامه های قبلی است افزود: برنامه ریزی در برنامه هفتم از بخشی به موضوعی تغییر یافته و مسئله محوری دراولویت قرار گرفته است.

به نقل از سازمان برنامه و بودجه، مسجدی افزود: تدوین برنامه هفتم با روش های جدید انجام می شود و طبیعتا روش های جدید سختی های خاص خود را دارد که با توجه به عزم موجود مراحل جمع بندی به خوبی تکمیل خواهد شد.

پایان/

۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 23034

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =