سوناک از طرح انرژی تراس خودداری کرد

سوناک از طرح تراس برای خرید برق از تولیدکنندگان خارجی خودداری کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسکای نیوز، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، برنامه های نخست وزیر سابق لیز تراس در بخش انرژی را که بر اساس آن لندن مجبور به خرید برق از تولیدکنندگان خارجی بود، کنار گذاشت.

در بیانیه ای این شبکه تلویزیونی گفت: "سوناک از طرح دولت برای خرید انرژی از تولیدکنندگان خارجی چشم پوشی می کند. گروه ویژه تامین انرژی که توسط لیز تراس در دوران کوتاه نخست وزیری وی ایجاد شده بود، در حال انحلال است زیرا وزرا از طرح مداخله مستقیم در بازارهای جهانی گاز چشم پوشی کردند."

به گزارش اسکای نیوز، ابتکار تامین برق در ماه سپتامبر در زمان نخست وزیر لیز تراس برای تضمین قراردادهای بلندمدت با تامین کنندگان انرژی داخلی و بین المللی با هدف "تقویت امنیت انرژی داخلی بریتانیا" راه اندازی شد.

پیشتر، اپراتور سیستم یکپارچه انرژی بریتانیا "نشنال گرد" طرحی اضطراری ارائه کرده بود که بر اساس آن در صورت سردی زمستان و توقف عرضه گاز روسیه، امکان قطعی سیستماتیک سه ساعته برق در این کشور وجود دارد. تنظیم کننده انرژی بریتانیایی "اف جم " اعلام کرد که کشور در بحبوحه بحران انرژی با کمبود گاز مواجه است که در ارتباط با آن ممکن است تعدادی از نیروگاه های گازی ورشکسته شوند.

پس از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر روسیه را افزایش داد. اختلال در زنجیره تامین باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است. در بریتانیا، افزایش هزینه های زندگی میلیون ها خانوار را تحت تاثیر قرار داده است.

پایان/

۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 23316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =