وزارت اقتصاد با مولدسازی اموال دولت یک «انقلاب اقتصادی» را آغاز کرده است

یک نماینده مجلس، با بیان اینکه وزارت اقتصاد با مولدسازی اموال دولت یک «انقلاب اقتصادی» را آغاز کرده است، افزود: برای تحقق این انقلاب اقتصادی باید یک تحول اقتصادی ساختاری نیز ایجاد کنیم.

به گزارش تحریریه، محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، مولدسازی اموال دولتی را یک انقلاب اقتصادی خواند گفت: اگر قرار باشد موضوع مولدسازی اموال و دارایی های دولت را توصیف کنم باید از کلمه« انقلاب اقتصادی» استفاده کنم، که برای تحقق آن نیز باید یک تحول اقتصادی ساختاری نیز ایجاد کنیم.

در ادامه با اشاره به پیگیری‌های دولت سیزدهم و وزیر اقتصاد در راستای تحقق عملی مولدسازی دارایی‌های دولت بیان کرد: در شرایط کنونی، الزامات و ضروریات کشور ایجاب می‌کند هر چه زودتر تکلیف اموال و دارایی‌های کشور مشخص و به سمت مولد سازی پیش برود.

در حال حاضر، با توجه به اینکه گرانیگاه مطالبات مردم به خصوص در دهک های پایین، متمرکز بر مسائل اقتصادی است، باید هرچه زودتر این مساله پیگیری شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین متذکر شد: اقتصاد فرهنگ را تغییر و بر مسائل اجتماعی تاثیر گذار است، از این جهت پرداخت به مسائلی که حال اقتصاد را خوب کند یک ضرورت است که مساله مولد سازی و تعیین تکلیف دارایی های دولت یکی از این مهمترین این راه هاست.

وی همچنین گفت: ارزش اموال دولت در داخل کشور که نمی توان گفت نامحدود اما بسیار قابل توجه است و آمار دقیقی نیز از آن در دست نیست باید زودتر دست به کار شویم، چرا که می توان به جرات گفت ارزش این اموال ده برابر بودجه سالانه کشور است .

عباس زاده مشکینی اذعان کرد: برای ورد به انقلاب بزرگ مولد سازی باید ابتدا فرهنگ سازی سازمانی کرد؛ متاسفانه در این بخش تفکر مدیران به طور سنتی زیر صفر بوده و با تغییر نگرش مدیران دولتی می‌توان به نتیجه بخشی آن امیدوار بود.

وی گفت: نگرش مدیران ما در بخش دولت نسبت به بخش خصوصی بسیار متفاوت است چرا که بخش خصوصی هرگز اجازه هدررفت منابع و دارایی هایش را نمی‌دهد اما این تفکر در بخش دولتی وجود ندارد.این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه رسوب، بلوکه کردن و بی حاصل گذاشتن منابع دولت جدی ترین و مهلک ترین بیماری اقتصاد است، افزود: برخی از بیماری هلندی نام می برند که راکد و بی حاصل ماندن اموال دولت بدتر از این بیماری هلندی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه عنوان کرد: وزیر اقتصاد با توجه با روحیه انقلابی علمی، تیم همراه و انگیزه ای دارد در جایگاه وزیر اقتصاد، می تواند این مسئله را پیش ببرد و در عین حال مجلس نیز در هر بخشی بتواند دولت را یاری می کند.

وی در گفت‌وگو با شادا افزود: هر لایحه ای دولت و وزارت اقتصاد در این خصوص بفرستد، شخصا پیشقدم شده و حتی در جلسات کارشناسی نیز حضور پیدا می‌کنم، در عین حال مجلس نیز در همه مراحل دولت را یاری می کند.نماینده مردم اردبیل در مجلس در پایان تاکید: در مقام تحقق یکی از حوزه هایی که ممکن است، وزیر اقتصاد با موانعی مواجه شود، کار کرد دستگاه های نظارتی است .

دستگاه های نظارتی باید وزیر اقتصاد را به عنوان نماینده ویژه دولت برای مولد سازی دارایی های دولت همراهی کنند. قطعا در هر جایی تحولی ایجاد شود ریسک‌های وجود دارد ، که برای مدیریت این ریسک همراهی دستگاه های نظارتی نیاز است .

پایان/

۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 23389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =