افزایش حضور اقتصادی فرانسه در عربستان

تعداد شرکت های فرانسوی که در عربستان فعالیت می کنند به ۱۳۰ شرکت رسیده است. به تازگی فرانسه بیش از ۴ میلیارد یوروی دیگر در عربستان سرمایه گذاری کرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات نوشت، «اولیویه بشت» وزیر تجارت خارجی فرانسه گفت فرانسه بیش از ۴ میلیارد یورو در عربستان سرمایه گذاری کرده است.

بشت در حاشیه سفرش به عربستان اظهار کرد فرصت های سرمایه گذاری زیادی در عربستان وجود دارد که مهمترین آن بخش بهداشت و هیدروژن سبز است. سرمایه گذاری فرانسه در عربستان سعودی ۲۵ درصد از سرمایه گذاری مستقیم خارجی کشورش در خاورمیانه را تشکیل می دهد.

این مقام ارشد کاخ الیزه با تأکید بر روابط اقتصادی دو کشور، عنوان کرد: ارزش واردات فرانسه از عربستان سالانه بیش از ۴ میلیارد و صادرات آن دو میلیارد یورو است که این رقم بیانگر سرمایه گذاری خوب در روابط دو کشور است.

Saudi-French Business Council discuss investment environment in both  nations - Saudi Gazette

او تاکید کرد عربستان تمایل زیادی برای سرمایه گذاری در فرانسه به ویژه در بخش بیمارستان خصوصی و دارو دارد.

تارنمای الخلیج آنلاین در بخشی دیگری از گزارش خود آورده است که صادرات عربستان به فرانسه نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافته و صادرات فرانسه به عربستان هم به میزان ۲۸ درصد افزایش داشته است.

اکنون شمار شرکت های فرانسوی که در عربستان سرگرم فعالیت هستند به ۱۳۰ شرکت می رسد. این شرکت ها در بخش های حمل و نقل، هواپیمایی، انرژی، انرژی های تجدید پذیر، آب، زباله، نفت و ساخت و ساز مشغول ارائه خدمات هستند.

پایان/

۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 23420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =