اصلاح مصوبه فروش نفت به اشخاص معرفی‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی

هیئت دولت با اصلاح آیین‌نامه اجرایی مربوط به فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی موافقت کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در نشست روز یکشنبه (چهارم دی‌ماه) که به ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، با اصلاح آیین‌نامه اجرایی مربوط به فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی موافقت کرد.

بر این اساس دولت به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری و به‌منظور رفع مغایرت قانونی اعلام‌شده از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص آیین‌نامه اجرایی جزء (۱) بند (ز) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع فروش نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی آن را اصلاح کرد.

سازمان برنامه و بودجه کشور نیز مکلف است درخواست‌های دریافتی از دستگاه مشمول مبنی بر اعتبار مورد نیاز بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی و پس از تأیید با رعایت ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور، نسبت به تخصیص اعتبار در سقف منابع بند (ب) تبصره (۱) قانون و تخصیص هم‌زمان از محل اعتبارات مصوب قانون با احتساب سهم دولت، صندوق توسعه ملی و شرکت نفت اقدام و مراتب را به شرکت نفت و وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) اعلام کند.

همچنین دستگاه مشمول یا شرکت‌های بازرگانی نفتی، به هیچ‌وجه مجاز به ارائه تخفیف قیمت فروش در مقصد، به هیچ شخصی، بیش از آنچه با شرکت نفت توافق کرده‌اند، نیستند و در صورت احراز این امر برای شرکت نفت، ادامه همکاری با آن اشخاص معرفی‌شده، متوقف خواهد شد.

پایان/

۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 23444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =