اعتراف بزرگ مرد هزار چهره به نفوذ دولت آمریکا در شبکه های اجتماعی

مدیر عامل توئیتر فاش کرد که همه شرکت های رسانه های اجتماعی همکاری نزدیکی با دولت ایالات متحده دارند و این پلتفرم ها محتوا را با صلاحدید آژانس های فدرال حذف می کنند.

به گزارش تحریریه، «ایلان ماسک» مدیرعامل توئیتر اعلام کرد که تمام پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی در زمینه سانسور محتوا با دولت آمریکا همکاری می‌کنند.

اسنادی که ماسک پس از خرید توئیتر منتشر کرد، نشان داد که این پلتفرم با اف‌بی‌آی، سیا، پنتاگون و سایر سازمان‌های دولتی برای سرکوب و سانسور اطلاعات در حوزه های مختلف همچون انتخابات، اوکراین و کووید-۱۹ و ... تبانی کرده است.

ماسک در توئیتی نوشت: «همه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی درگیر سانسور شدید، با دخالت قابل‌توجه و در مواقعی هدایت صریح دولت هستند.»

وی حتی مدعی شد که اکثر مردم اهمیت نمی دهند اما گوگل نیز در این زمینه با دولت آمریکا همکاری نزدیکی دارد.

اشاره او به اسناد داخلی توئیتر مربوط است که از سوی «مت تیبی» روزنامه‌نگار با تایید ماسک منتشر شد که در آن تصریح کرد مدیران ارشد پلت‌فرم جلسات منظمی را با اعضای FBI و CIA برگزار کرده اند. در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ آژانس‌های اطلاعاتی، لیستی از صدها حساب کاربری چالش برانگیز را به شرکت ها ارائه کردند تا آنها را تعلیق کنند.

اعتراف بزرگ مرد هزار چهره به نفوذ دولت آمریکا در شبکه های اجتماعی

تیبی ادعا کرد، علاوه بر توییتر، دولت تقریباً با همه شرکت های بزرگ فناوری در تماس بوده است که شامل فیسبوک، مایکروسافت، ورایزون، ردیت، حتی پینترست هم می‌شد.

تیبی مدعی شد که مأموران سیا تقریباً همیشه در جلسات این شرکت‌ها با گروه ویژه نفوذ خارجی FBI شرکت می‌کردند. وی افزود: اگرچه این کارگروه برای مبارزه با دخالت‌های ادعایی دولت‌های خارجی در انتخابات تشکیل شده بود، اما تقاضاهایی را برای مداخله و اصلاح رویه داخلی هم مطرح می کردند.

دادخواستی که در اوایل سال جاری توسط دادستان های کل میسوری و لوئیزیانا ارائه شد ادعا می کند که مقامات حداقل ۱۲ سازمان دولتی هر هفته با نمایندگان توئیتر، فیس بوک و سایر شرکت های بزرگ فناوری در سال ۲۰۲۰ ملاقات می کردند تا تصمیم بگیرند که کدام روایت ها و کاربران را سانسور کنند. این موضوع حتی در مورد نحوه دخالت در پوشش خبرهای همه گیری کووید ۱۹ نیز مطرح شده است.

ماسک که خود را حامی مطلق آزادی بیان توصیف می کند، توئیتر را در ماه اکتبر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. او از آن زمان مجموعه‌ای از اسناد را منتشر کرده است که سیاست‌های سانسوری پیشین این پلتفرم را فاش می‌کند.

اعتراف بزرگ مرد هزار چهره به نفوذ دولت آمریکا در شبکه های اجتماعی

این اسناد که توسط چندین روزنامه‌نگار مستقل منتشر شده است نشان می‌دهد چگونه توئیتر اطلاعات مضر برای کمپین انتخاباتی جو بایدن را سرکوب و سانسور و با اف‌بی‌آی تبانی کرد تا محتوایی را که آژانس تشخیص می داد، حذف کند.

براساس این اطلاعات مشخص شد که توئیتر و دیگر رسانه ها به کمپین‌های نفوذ آنلاین ارتش آمریکا - به نمایندگی از چندین سازمان اطلاعاتی ایالات متحده- کمک کرده اند و به عنوان نمونه روایت‌های ضد اوکراین را سانسور کرد.

کاخ سفید از پاسخگویی به اتهامات مبنی بر اینکه FBI به توئیتر دستور داده است اطلاعاتی را که به کمپین جو بایدن در سال ۲۰۲۰ آسیب می رساند، سانسور کند، خودداری کرده است.

پایان/

۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =