سکوت دولت درباره تصمیم 250 هزار میلیارد تومانی وزیر کشاورزی

سکوت دولت درباره تصمیم 250 هزار میلیارد تومانی وزیر کشاورزی نشان می دهد که آنگونه که ادعا می شود حساسیت به فساد در دولت سیزدهم وجود ندارد.

به گزارش تحریریه، سکوت مقام های ارشد دولت سید ابراهیم رئیسی درباره تصمیم 250 هزار میلیارد تومانی ساداتی نژاد وزیر بی کفایت کشاورزی نشان می دهد؛ آنگونه که ادعا می شود حساسیت به فساد در دولت سیزدهم وجود ندارد و با این سیاست خانمان برانداز وزیر حاشیه دار برخورد نمی شود.

پس از حذف دلار 4200 تومانی در خردادماه سال جاری؛ که 100 میلیارد دلار زیان به اقتصاد ایران تحمیل کرده بود، به یک باره ساداتی نژاد و تیم مدیریتی وی که برخی از اصلاح طلبان تابلودار هستند تصمیم به واردات نهاده دامی به طور مستقیم گرفته و دست به کار شدند. برای تامین 30 هزار میلیارد تومان و یا تقریبا 1 میلیارد دلار اعتبار موردنظر به بانک کشاورزی مراجعه شد که این بانک اعلام کرد چنین منابعی در اختیار ندارد و برای تامین آن به بانک مرکزی در دوره علی صالح آبادی مراجعه کرد.

بانک مرکزی در یک حرکت حیرت آور به این درخواست بی معنی دولت و بانک کشاورزی نه نگفت و با خلق پول پرقدرت این 30 هزار میلیارد تومان را در اختیار بانک کشاورزی قرار داد که با ضریب تکاثر بیش از 8 باعث خلق پول 250 هزار میلیارد تومانی در اقتصاد ایران شد و یکی از عوامل جهش تورم در تابستان سال 1401 بود.

مدیران بی کفایت بازرگانی وزارت کشاورزی تحت مدیریت ساداتی نژاد در یک اقدام زیانبار اقدام به خرید نهاده دامی در 2 ماه مانده به فصل برداشت کردند که 40 درصد گرانتر تمام شد و زیان سنگینی را بر بیت المال و اقتصاد ایران وارد کرد.

پس از گذشت 6 ماه از این سیاست ویرانگر، نه تنها با وزیر بی کفایت کشاورزی برخورد نشده است، که حتی با اطمینان خاطر در جای خود باقی مانده و با تصمیم های زیانبار در حال وارد کردن آسیب به اقتصاد کشور و معیشت کشاورزان است.

وزارت کشاورزی در حوزه گوشت قرمز گوسفندی که به وسیله میلیون ها روستایی تولید می شود سیاست سرکوب قیمتی با واردات انبوه گوشت یخ زده را در پیش گرفته، اما در گوشت مرغ سیاست جلوگیری از کاهش قیمت حتی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و ایجاد کمپین برای ایجاد تقاضای کاذب را در پیش گرفته است! زیرا منافع تولید مرغ به شرکت های بزرگ و قدرتمند می رسد که تریبون سیاسی دارند، اما روستاییان که گوشت گوسفند تولید می کنند فاقد تریبون سیاسی هستند.

پایان/

۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 23600

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =