اقتصاد روسیه در برابر ۱۰ هزار تحریم دوام آورد

رادیو فردا وابسته به سازمان سیا می‌گوید با وجود فشار تحریمی غرب، اقتصاد روسیه دوام آورده است.

به گزارش تحریریه، رادیو فردا وابسته به سازمان سیا می‌گوید با وجود فشار تحریمی غرب، اقتصاد روسیه دوام آورده است.

وبسایت رادیو فردا وابسته به سازمان سیا نوشت: ۴۶ کشور، بیش از ۱۰ هزار تحریم علیه روسیه اعمال کرده‌اند و این بدان معناست که روسیه حتی بیش از ایران، سوریه و کره شمالی تحت تحریم قرار گرفته. اما برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها، اقتصاد روسیه عمدتاً به‌دلیل درآمد صادرات نفت و گاز و همچنین گام‌های بی‌سابقه بانکی که از خروج ارز ممانعت کرده، وضعیت نسبتاً پایداری داشته. آمار دقیق موجود نیست چرا که روسیه پس از آغاز جنگ انتشار آمار تجاری-اقتصادی را ممنوع اعلام کرد اما از برآورد صاحب‌نظران برمی‌آید واردات روسیه بین ۵۰ تا ۸۰ درصد کاهش یافته است.
این بدان معناست که روسیه درآمد هنگفتی از صادرات داشته و این وضعیت بی‌سابقه کمک کرد که اقتصاد روسیه بسیار بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کند. به باور کارشناسان، روسیه بیشتر از این‌که تجربه ایران را تکرار کند، با آفریقای جنوبی در دهه ۸۰ میلادی قابل قیاس است و به جای دولت، شهروندان و پولدارترین افراد جامعه متضرر شده‌اند.
کرملین در تامین مالی جنگ صرفه‌جویی نمی‌کند. از بودجه دولت برای سال آینده پیداست بیش از نیمی از درآمد ناخالص ملی به نهادهای نظامی و امنیتی اختصاص یافته است.
روسیه در سال آتی همچنان برای تقویت روابط با کشورهای دوست از جمله ایران تلاش خواهد کرد. نقش ترانزیتی ایران برای دستیابی روسیه به بازارهای آسیا و خاورمیانه بیش از پیش مورد توجه است.
منبع: رجانیوز
پایان/
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 23615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =