واقع بینی روسیه درباره منابع بلوکه شده در مقایسه با توهم مقام های ایرانی

برخلاف مقام های متوهم ایرانی، به گفته بانک مرکزی روسیه، احتمال آزادسازی دارایی‌های مسدود شده این کشور در غرب به دلیل تحریم‌ها «بسیار کم» است.

به گزارش تحریریه، برخلاف مقام های متوهم ایرانی، به گفته بانک مرکزی روسیه، احتمال آزادسازی دارایی‌های مسدود شده این کشور در غرب به دلیل تحریم‌ها «بسیار کم» است.

به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که احتمال پس گرفتن دارایی‌های مسدود شده این کشور در غرب به دلیل تحریم‌ها «بسیار کم» است.

بر اساس این گزارش، بخشی از دارایی بانک‌های روسیه مسدود شده است. این محدودیت‌ها عمدتاً بر طلب‌های طرف مقابل و کشورهای به اصطلاح «غیر دوست» و پرداخت‌های اوراق قرضه‌ای که در سیستم‌های تسویه بین‌المللی یوروکلیر Euroclear و کلیراستریم Clearstream مسدود شده بودند، تأثیر گذاشته است.

بانک مرکزی روسیه با ابراز تردید در مورد بازیابی دارایی‌های خود گفت که تعدادی از بانک‌ها نیز به دلیل تحریم‌های غرب علیه سپرده گذاری ملی تسویه حساب روسیه (NSD) که در اوایل سال جاری میلادی اعمال شد، وجوه خود را در این صندوق مسدود کردند.

این بانک به بانک‌ها پیشنهاد تمدید 10 ساله تا سال 2032 برای ایجاد ذخایر داد تا زیان احتمالی وجوه بلوکه شده جبران شود. این بانک همچنین افزود که وام دهندگان روسی می‌توانند عامل دارایی های مسدود شده را هنگام ارزیابی ریسک های اعتباری نادیده بگیرند.

هم اتحادیه اروپا و هم مقامات ایالات متحده در حال حاضر روی راهی برای مصادره قانونی دارایی های روسیه که به عنوان بخشی از تحریم های مرتبط با اوکراین مسدود شده اند، کار می‌کنند.

دولت روسیه این اقدام را «دزدی» توصیف کرده است.

منبع: تسنیم

پایان/

۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 23483

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 0
      توهم نیست بخشی از اموال بلوکه شده ایران آزاد شدن