تشدید مبارزه مسکو با دلار و یورو

بانک مرکزی روسیه توصیه کرد که به نفع شرکت ها است دلار و یورو را از چرخه فعالیت های اقتصادی خود کنار بگذارند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «راشا تودی» نوشت، بانک مرکزی روسیه از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات غیرمالی خواسته است تا دارایی های دلاری و یورویی خود را تغییر دهند و آن ها را به ارز کشورهای دوست مانند یوان چین تبدیل کنند.

این پیشنهاد چند روز قبل در سندی ارائه شد که برای بحث عمومی در مورد توسعه بخش‌ های کلیدی بازار مالی تحت تحریم‌ ها اختصاص داشت.

بانک مرکزی روسیه تصریح کرد: مسدود شدن دارایی های روسیه توسط کشورهای غیردوست و همچنین محدودیت های عملیاتی در تسویه حساب با ارزهای ذخیره اصلی جهان، خطراتی را برای شهروندان و کسب و کارهای آن ها در هنگام استفاده از دلار و یورو ایجاد می کند.

The Central Bank of Russian Federation | Bank of Russia

رگولاتوری مسئول قانونگذاری در این زمینه تاکید کرده است که اقدامات تکمیلی برای کاهش عملیات بانکی با این ارزها انجام خواهد شد.

چند ماه قبل «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه، دلار و یورو را ارزهای سمی و مضر برای این کشور توصیف کرد و میزان استفاده از آن ها در این کشور در میانه تحریم های بی سابقه غرب محدود شد. برای مقابله با این شرایط، مسکو ترجیح داده است به تجارت با روبل و ارزهای کشورهای به اصطلاح «دوست» روی بیاورد که به تحریم های آمریکا، اروپا و انگلیس علیه کاخ کرملین نپیوستند.

پایان/

۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20894

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =