دوپینگ بانکی سازمان همکاری شانگهای برای دولت های بی عمل ایران!

جمهوری فدراتیو روسیه خواستار تسریع در ایجاد بسترهای پرداخت در داخل سازمان همکاری شانگهای شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه پیشنهاد ایجاد یک شبکه پرداخت مشترک در سازمان همکاری شانگهای (SCO) را ارائه کرد و از کشورهای عضو خواسته است تا انتقال به سمت استفاده از ارزهای ملی در تجارت را تسریع ببخشند.

وی گفت: وظیفه مشترک ما کسب استقلال از نفوذ کشورهای ثالث در بخش مالی است. برای این منظور، ما ایجاد یک سیستم دیجیتالی برای تبادل اطلاعات مالی و تراکنش های پرداخت در سازمان همکاری شانگهای را پیشنهاد می کنیم.

دوپینگ بانکی سازمان همکاری شانگهای برای دولت های بی عمل ایران!

میشوستین استفاده از پلتفرم های ملی برای ارتباطات بین بانکی را به عنوان کانال های جدید برای تراکنش ها پیشنهاد کرد. به گفته این مقام، اقدام فوق به کاهش اتکا به سیستم مالی غرب و تضمین شرایط قابل پیش بینی تر، واضح تر و قابل اعتمادتر برای تجارت و کسب و کار در سازمان همکاری شانگهای کمک می کند.

نخست وزیر روسیه همچنین تاکید دارد که کشورهای عضو انتقال به ارزهای ملی را تسریع ببخشند تا همگی از دلار آمریکا و یورو دور شوند. وی یادآور شد که «ولادیمیر پوتین» هفته گذشته تاکید کرد که تسویه حساب ها به ارزهای ملی شتاب بیشتری خواهد گرفت و به تدریج در سراسر جهان مسلط خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه پنجشنبه گذشته در سخنانی در باشگاه گفت وگوی «والدای» همچنین خواستار ایجاد بسترهای مالی مستقل جدید برای تسویه حساب های بین المللی شد و افزود که سیستم های جایگزین و غیرمتمرکز امکان دستکاری زیرساخت های مالی جهانی را از بین خواهند برد.

این اتفاق می تواند نظام بانکی ایران را نجات داده و بی عملی مدیران ایرانی را جبران که علیرغم 15 سال تحریم اقتصادی هنوز راهی برای دور شدن از نظام دلار محور جستجو نکرده اند.

پایان/

۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 22529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =