روابط اقتصادی رو به افزایش چین و روسیه

روسیه و چین برای طرح های سرمایه گذاری به ارزش ۱۶۰ میلیارد دلار تلاش می کنند. در سال ۲۰۲۲ مبادله تجاری دو کشور ۳۱.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش تحریریه تارنمای شبکه «المیادین» لبنان در بخشی از گزارش خود درباره همکاری چین و روسیه نوشت، روسیه و چین برای طرح های سرمایه گذاری به ارزش ۱۶۰ میلیارد دلار تلاش می کنند. سال جاری مبادله تجاری میان دو کشور به میزان ۳۱.۴ درصد افزایش یافته است.

«گئورگی زینوویف» مدیر اداره امور کشورهای آسیایی در وزارت امور خارجه روسیه به شبکه «اسپوتنیک» روسیه گفت، روسیه و چین در حال کار بر روی پروژه های سرمایه گذاری به ارزش حدود ۱۶۰ میلیارد دلار هستند. این همکاری ها در قالب سرمایه گذاری در ۷۹ پروژه برنامه ریزی شده است.

روسیه از سرمایه گذاری های چین استقبال می کند و برای سعی دارد نظام مناسب اقتصادی را ایجاد نماید. همکاری سیاسی میان روسیه و چین هم زمینه مناسبی را برای تقویت همکاری میان دو کشور فراهم می کند.

اداره کل گمرک چین اعلام کرد حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۲ میلادی با ۳۱.۴ درصد افزایش روبرو شده و به رقم ۱۱۷.۲۰۵ میلیارد دلار رسیده است.

روابط اقتصادی رو به افزایش چین و روسیه

چین کالاهایی به ارزش ۴۴ میلیارد و ۲۵۶ هزار دلار به روسیه صادر کرده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته میلادی رشد ۸.۵ درصدی را نشان می دهد. صادرات روسیه به چین نیز ۵۰.۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۷۲.۹۴۹ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین حجم تجارت روسیه و چین در ماه آگوست سال جاری به ۱۹.۲۱ میلیارد دلار رسیده است. روسیه کالاهایی به ارزش ۱۱.۲۱ میلیارد دلار از چین وارد کرد و چین هم کالاهای به ارزش ۷.۹۹۲ میلیارد دلار خرید.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین هم اعلام کرد روسیه و چین اهمیت حمایت متقابل از یکدیگر را در شرایطی که روابط بین المللی شاهد تغییراتی است، درک می کنند. «چانگ هان هوی» سفیر چین در روسیه هم اعلام کرد این کشور در تجارت با چین به استفاده از ارزهای ملی دو کشور ادامه خواهد داد.

پایان/

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =