برخلاف آمریکا، نرخ بهره در روسیه کاهش یافت

درحالیکه غرب برای مقابله با تورم به سرعت نرخ های بهره را افزایش می دهد، روسیه به دلیل کاهش تورم و افزایش ارزش روبل، بار دیگر نرخ کلیدی بهره را کمتر کرد.

به گزارش تحریریه، بانک مرکزی روسیه در پی نشست سیاست پولی روز جمعه خود اعلام کرد که بانک مرکزی روسیه (CBR) نرخ بهره معیار خود را از ۸ درصد به ۷.۵ درصد کاهش داده است.

از آنجاکه شرایط پولی به کاهش تورم و بهبود اوضاع ادامه داده است و مرجع تدوین مقررات بانکی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد نرخ‌های رشد فعلی قیمت مصرف‌کننده پایین باقی می‌ماند و به کاهش بیشتر تورم سالانه کمک می‌کند... همچنین تولید ناخالص داخلی در سه‌ماهه دوم و شاخص‌های مهم پویایی قوی‌تر فعالیت‌های تجاری نسبت به آنچه بانک روسیه در ماه جولای انتظار داشت، دست یافته اند.

برخلاف آمریکا، نرخ بهره در روسیه کاهش یافت

با این حال، نهاد فوق خاطرنشان کرد که محیط خارجی برای اقتصاد روسیه همچنان چالش برانگیز است، و تعداد فزاینده ای از شرکت ها در حال تطبیق با محیط جدید هستند.

بانک مرکزی روسیه همچنین پیش‌بینی تورم آینده خود را کمتر کرد، به طوری که انتظار دارد رشد سالانه قیمت‌ها در سال ۲۰۲۲ در حدود ۱۱ تا ۱۳ درصد باشد، اما در سال ۲۰۲۳ به ۵ تا ۷ درصد در سال ۲۰۲۳ باشد. این نهاد برای سال ۲۰۲۴ هدف ۴ درصدی را اعلام کرده است.

تحلیلگران انتظار دارند که در دو نشست برنامه ریزی شده نهایی بانک مرکزی روسیه که امسال در ماه های اکتبر و دسامبر برگزار می شود به صورت محتاطانه کاهش سیاست های پولی ادامه یابد و به نظر می رسد توافق شده است تا نرخ اصلی بهره تا پایان سال به ۶.۵ درصد برسد.

پایان/

۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 21741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =