نزدیک به ۱۰۰ درصد منابع بودجه ۱۴۰۱ محقق می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره برخی اظهارات مبنی بر کسری بودجه سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: به لطف خدا میزان درآمد و مصارف ما تقریبا منطبق با بودجه هست و پیش بینی ما این است که نزدیک به ۱۰۰ درصد منابع بودجه ۱۴۰۱ محقق می شود.

به گزارش تحریریه، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از نشست عصر امروز خود با کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در زمینه برخی اظهارات درباره کسری بودجه سال 1401 تاکید کرد: امروز ما گزارشی را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در زمینه عملکرد 9 ماهه و پیش بینی منابع و مصارف بودجه تا پایان سال ارائه کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: به لطف خدا میزان درآمد و مصارف ما تقریبا منطبق با بودجه هست و پیش بینی ما این است که نزدیک به 100 درصد منابع ما محقق شود.

وی همچنین درباره لوایح برنامه هفتم توسعه و بودجه سال 1402 گفت: به دلیل اینکه بررسی سیاست‌های برنامه هفتم توسعه با تاخیرانجام و پس از آن به دولت ابلاغ شد، ما این برنامه را در دستور کار قرار دادیم. بررسی برنامه زمانی صورت گرفت که سازمان برنامه و بودجه درگیر تدوین بودجه سال 1402 شده بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقدام برای تدوین بودجه معمولا از مرداد الی شهریور ماه در سازمان برنامه و بودجه آغاز می شود، بیان کرد: بودجه تدوین شده اواخر مهرماه به هئیت دولت ارسال می شود. همچنین این بودجه تا 15 آذر در دولت بررسی و نهایتا تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

میرکاظمی با بیان اینکه همچنین بودجه شرکت های دولتی باید تا ابتدای آبان ماه به مجلس ارسال می شد، بیان کرد:از این رو بودجه شرکت های دولتی ابتدای آبان ماه به مجلس ارائه شد.

وی با بیان اینکه در حین بررسی بودجه سالیانه، سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه ابلاغ شد،تاکید کرد: در این شرایط بین اینکه سیاست های کلی برنامه مدنظر قرار گیرد و یا بودجه سال 1402 یک تلاقی اتفاق افتاد. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که ظرفیت سازمان برنامه و بودجه ظرفیت محدودی است و نمی تواند تکمیل هر دو برنامه را با هم انجام دهد و قاعدتا می بایست در این زمینه اولویت بندی می کرد که ما نهایتا فعالیت در زمینه بودجه سالیانه را ادامه دادیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم ظرف یک ماه آینده حداقل برنامه هفتم توسعه را به یک جایی می رسانیم.

پایان/

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 23670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =