چرا حقوق جاسوسان در لهستان افزایش می یابد؟

درگیری در اوکراین بودجه ناکافی اطلاعات و ضد جاسوسی لهستان را چه از نظر منابع و چه از نظر پرسنل آشکار کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، درگیری در اوکراین لهستان را مجبور به افزایش حقوق جاسوسان کرد. ایزابلا کاتزپشاک، ستون نویس " Rzeczpospolita " نوشت که درگیری در اوکراین لهستان را مجبور کرد که حقوق جاسوسان را افزایش دهد.

او در ادامه افزود: "درگیری در اوکراین بودجه ناکافی اطلاعات و ضد جاسوسی لهستان را چه از نظر منابع و چه از نظر پرسنل آشکار کرد. به این ترتیب، لهستان قصد دارد افسران اطلاعاتی را برای توقف موج اخراج نیرو ترغیب کند".

آدام اسلاپکا، عضو مجلس لهستان در اینباره گفت: "این وضعیت خاصی است، به دلیل درگیری در اوکراین، افسران اطلاعاتی وظایف بیشتری را باید به انجام برسانند. امروزه نقش آنها بسیار مهم است".

کاتسپشک گفت: "با شروع درگیری در اوکراین، نیازهای آژانس اطلاعاتی افزایش یافته است، در حالی که بودجه سال 2022 تقریباً 20 درصد کاهش یافته است".

توماس برونیس، کارمند سابق آژانس اطلاعات، از این وضع شکایت کرده گفت: " اکثر همسران حتی نمی دانند شوهرشان چه کار می کند و دوستان افسران اطلاعاتی نیز از کار و شغل دوستان خود بی خبر هستند. افسران اطلاعاتی مجبور می شوند دروغ بگویند که سخت است. البته، باید حقوق آنها بالا باشد".

روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.

گفتنی است، پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش دادند، اما این امر موجب تورم بی‌سابقه در خود آمریکا و اروپا شد. به دلیل افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، صنعت اروپا تا حد زیادی مزایای رقابتی خود را از دست داده است، در حالی که صنعت آمریکا در حال رشد است.

همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اشاره کرده است، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است، اما تحریم ها ضربه شدیدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.

پایان/

۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 23684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =