20 محور مهم سخنان پوتین و هشدار هسته ای ترسناک روسیه

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در نظق سالانه خود در روز ۲۱ فوریه به مباحث مهمی پرداخت که از آن جمله آن ها آمادگی برای مقابله با تهدیدات هسته ای بود همچنین یکی از دیگر محورهای مورد نظر وی تمرکز مسکو بر مسیرهای دیگر تجاری به ویژه کریدور شمال جنوب بود.

به گزارش تحریریه، «اورآسیا پست» مهمترین محروهای سخنان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در روز ۲۱ فوریه را اینگونه دسته بندی کرد. سخنانی که بی سابقه بود و باعث غافلگیری گسترده کشورهای غربی شده است.

۱- جهان امروز در شرایط ویژه ای قرار دارد و تغییراتی رخ داده که به هیچ وجه قابل بازگشت نیستند.

۲- مسکو با صبر بسیار هر کار ممکنی را برای حل و فصل مشکل از روش های صلح آمیز انجام داد. اما در پشت پرده سناریوی دیگری طراحی می شد.

۳- غرب به صورت عمدی روندها را طولانی می کرد و بر روی فجایع و قتل های سیاسی دولت کی یف چشم خود را می بست. از گرایش های نازی گری در اوکراین حمایت و آنها را به اقدامات تروریستی علیه روسیه تشویق می کرد.

۴- مذاکرات بین غرب و اوکراین برای صادرات سامانه های موشکی و پدافندی قبل از عملیات ویژه نظامی آغاز شده بود. غرب در حال آماده سازی میدان جنگ در اوکراین بود.

20 محور مهم سخنان پوتین و هشدار هسته ای ترسناک روسیه

۵- جهان غرب به اقدامات عهدشکنانه خود در چهارچوب "چارچوب نرماندی" افتخار می کند. مفاهیمی از جمله اعتماد و صداقت برای جهان غرب دیگر اهمیتی ندارد.

۶- هیچ کشوری به اندازه آمریکا در خارج از مرزهای خود پایگاه نظامی ندارد. پایگاه های آمریکایی عملا تمام دنیا را تحت پوشش خود قرار داده اند.

۷- در دسامبر ۲۰۲۱ به صورت رسمی متن پیش نویس "موافقتنامه تضمین های امنیتی" را به ناتو ارسال کردیم. در همه موضوعات مطرح شده پاسخ منفی دریافت کردیم. در آن زمان به صورت نهایی صحنه برای ما روشن شد.

۸- در نتیجه اقدامات نظامی آمریکا در سراسر دنیا حدود ۱ میلیون نفر از کشته شدند و بیش از ۳۰ میلیون نفر آواره شدند. هیچ کس این اقدامات آمریکا را فراموش نخواهد کرد.

۹- در دهه ۳۰ میلادی قرن گذشته عملا غرب بود که راه را برای به قدرت رسیدن نازی ها در آلمان فراهم کرد. در زمان معاصر هم آن پروژه ضدروسی را در اوکراین راه اندازی کردند. هدف آنها فقط یک چیز است و آنهم تکه تکه کردن روسیه است.

۱۰- ما با مردم اوکراین جنگی نداریم. مردم اوکراین عملا گروگان رژیم کی یف شده اند. طراحان جنگ به فکر مردم نبوده اند و از آنها به عنوان ابزار مصرفی استفاده میکنند.

۱۱- آنها به هیچ وجه امکان پیروزی در مقابل روسیه را در میدان نبرد ندارند، از این رو نیروهای خود را به میدان حملات رسانه ای و اطلاعاتی سوق داده اند.

۱۲- تحریم ها در دست جهان غرب فقط ابزار است و هدف اصلی آنها آسیب رساندن به مردم روسیه است، اما محاسبات آنها به نتیجه نرسیده است.

۱۳- نهادهای اقتصادی روسیه پایداری توسعه و اقتصادی روسیه را حفظ کردند و اجازه شکست اقتصادی و کمبود اجناس را ندادند.

۱۴- سهم روبل در معاملات بین المللی دو برابر شده است. با شرکای خود برای ایجاد استقلال در مقابل دلار به کار ادامه میدهیم.

20 محور مهم سخنان پوتین و هشدار هسته ای ترسناک روسیه

۱۵- روسیه در تلاش برای ایجاد کریدورهای لجستیکی جدید است و مسیرهای داخلی به سمت آسیا را گسترش خواهد داد.

۱۶- توجه بسیار ویژه ای به توسعه و تقویت کریدور شمال-جنوب داریم. در سال جاری توان عبور در کانال ولگا-خزر کشتی های با آبخوری ۴.۵ متری خواهد رسید. این مسیر ظرفیت های جدیدی برای تجار با ایران، پاکستان و کشورهای خاورمیانه باز خواهد کرد.

۱۷- روسیه عضویت خود در قرارداد تسلیحات راهبردی و تهاجمی را متوقف خواهد کرد. ما از این قرارداد خارج نمی شویم. اجرای آن را متوقف می کنیم.

۱۸- آنها می خواهد در سایت های نظامی و هسته ای ما برای بازرسی حضور پیدا کنند تا بتوانند به ما آسیب بزنند. این تلاش ها به هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

۱۹- وزارت دفاع و روس اتم باید آمادگی برای مورد آزمون قرار دادن سلاح هسته ای را تامین کنند.

۲۰- مسکو هیچ اقدامی را به عنوان اولین طرف انجام نخواهد داد اما هیچ کس نباید در این مورد توهم داشته باشد که برابری و توازن در جهان می تواند برهم بخورد.

پایان/

۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24395

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =