تولید برنج تراریخته در کشور

وزیر جهادکشاورزی از تولید برنج تراریخته خبر داد و گفت که امیدواریم بتوانیم این رویه را در سایر محصولات داشته باشیم.

به گزارش تحریریه، سید جواد ساداتی نژاد در افتتاحیه نخستین نمایشگاه جامع کشاورزی با بیان اینکه یکی از وظایف ما حمایت از نمایشگاه‌های بخش کشاورزی است، گفت: امیدواریم مجوز نمایشگاه‌ها بر اساس قانون تمرکز به وزارت جهاد کشاورزی محول شود تا در این رویدادها در بعد بین المللی، ملی و استانی برگزار شوند.

وی ادامه داد: سال زراعی گذشته سال خوبی بود و تولید در ابعاد مختلف ۱۷ درصد افزایش یافت. در بخش باغی، شیلات و دام روند تولید در کشور صعودی بوده است. بخش فعال و پویا کشاورزی برای تولید غذای مردم فعالیت می کند.

وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: در کشاورزی قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عبور کردیم ‌و سال آینده وسعت بیشتری را در این بخش خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در بخش صدور اسناد کشاورزی ۷۰۰ درصد رشد داشتیم و قرار است تا پایان دولت سیزدهم کشاورزان دارای سند تک برگ شوند.

ساداتی نژاد عنوان کرد: مشکلات صادرات و حوزه کشاورزی در قرارگاه روزهای چهارشنبه هر هفته بررسی می‌شود. در بخش صادرات به پاکستان، افغانستان، عراق، روسیه و چین موانع را برطرف کردیم و با رشد خوبی روبه‌رو هستیم.

وزیر جهادکشاورزی در ادامه گفت: تولید خوبی در سالهای اخیر داشته‌ایم و شاهد رشد ۴۵ درصدی سرمایه‌گذاری از محل تبصره ۱۸ دراین دولت هستیم. به طوری که این رقم از ۴ هزار میلیارد تومان اکنون به پنج هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی چون بخش کشاورزی جذاب است از سرمایه‌گذاران می‌خواهیم به این بخش توجه ویژه ای داشته باشند.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در حوزه نهادها به دنبال کیفیت هستیم، گفت: همچنین به دنبال تولید محصولات سالم ارزان و ایرانی هستیم.

به گفته وی به تازگی ظرفیتی در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در خصوص برند سلامت تهیه شده که امیدواریم شرکت‌های تولید کننده از این برند استفاده کنند.

ساداتی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت برنج نیز اشاره و گفت: در بخش برنج موقعیتی خوبی شکل گرفته است به طوری که از سم شیمیایی استفاده نمی‌شود. همچنین به دنبال ترویج آن در سایر محصولات هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت داشته باشیم، گفت: در بخش کشاورزی بایستی امور به بخش خصوصی واگذار شود.

پایان/

۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 23688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بی بی زهرل IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
      1 0
      سلام لطفا محصولات تراریخته تولید نکنید مثل برنج ودیگرمحصولات دربخش کشاورزی