آیا افزایش سن بازنشستگی عادلانه است؟

در بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است: سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت دو سال افزایش می‌یابد.

به گزارش تحریریه، در بند «د» تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است: سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمام مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در مشاغل اختصاصی در تمام صندوق‌های بازنشستگی اعم از لشگری و کشوری که در سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند، در صورت اعلام نیاز دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی به مدت دو سال افزایش می‌یابد.

برای مشاهده فیلم با کیفیت بالا در کانال یوتیوب سایت از VPN استفاده کنید.

برای مشاهده فیلم با کیفیت بالا در کانال یوتیوب سایت از VPN استفاده کنید.

پایان/

۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 23752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • .... IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      1 0
      مرد حسابی در اروپا مردم اکثرا"بالای ۸۰ سال عمر می کنند لیکن در اکثر مردم تا ۸۰ سال می میرند. و حالا مردم در اروپا تورم ۲ الی ۵ ٪ بیشتر ندارند اما در ایران از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ ابرتورم ۲.۰۰۰٪ داریم و اندوخته قرون قرون ۳۰ ساله یک کارمند در عرض سه سال پنبه شد.
    • M IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      0 0
      محمدرضا احمدی: محمدرضا احمدی: پاسخی به آقای #پادام و امثااهم در ارتباط با #سن_بازنشستگی یک)اگر سن امید را با معیار #طول_عمر بسنجیم، بنابراین روزانه چند نفر در اثر #خودکشی، #تصادفات جاده‌ای، #کرونا، #سکته های قلبی و عروقی، مواد #مخدر ،#دخانیات ،#حوادث کار ،#آشوبها،#کارتن خوابی.....در ایران فوت میکنند؟؟؟؟؟ دو)اگر سن امید برمبنا #معیشت بسنجیم، رتبه سوم دنیا در #تورم و #گرانی و رتبه پنجم در بی ارزش بودن پول ملی #ریال برخوردارهستیم؟؟؟ سه)اگر سن امید را برمبنا #مسکن و خانه بسنجیم، 140سال طول می کشد یک کارگر یا کارمند صاحب خانه شود؟؟؟ چهار) اگر سن امید را برمبنا دسترسی به پزشک و هزینه درمان بسنجیم، که ۷۰درصد هزینه ها به عهده بیماران گذاشته شده ،مگر می توان فقط با بیمه تامین اجتماعی هزینه درمان را پرداخت نمود ،مصداقش نارضایتی ۹۰درصد #کارگران و #بازنشستگان از خدمات درمانی؟؟؟؟ از طرفی اگر زیر میزی به #پزشک متخصص داده نشود بیمارتان سالها بایستی در نوبت جراحی باشد!!!!! پنج)اگر سن امید بر مبنای #بیکاری باشد، که نرخ بیکاری بالای ده میلیون داریم که سه میلیون #جوان_تحصیلکرده از این جمع هستند...