عملکرد ناامیدکننده بانک‌های دولتی در تسهیلات دهی بخش مسکن

بررسی عملکرد بانک‌های دولتی و خصوصی حاکی از آن است که بانک سپه 7.3 درصد از تکلیف قانونی برای پرداخت تسهیلات بخش مسکن را محقق کرده است.

به گزارش تحریریه بانک سپه به‌عنوان یکی از بانک‌های دولتی که در بخش مسکن تکالیفی را باید انجام می‌داد، عملکرد چندان مناسبی نداشته است. بر این اساس بانک مذکور در طرح نهضت ملی مسکن تا اوایل دیماه امسال هیچ تسهیلاتی را پرداخت نکرده است.

بانک سپه در بخش مسکن روستایی و وام ودیعه مسکن در مجموع 1550 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است. به‌عبارت دیگر این بانک در مسکن روستایی 950 میلیارد تومان و در بخش ودیعه مسکن 60 میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخت کرده است.

در مجموع این بانک دولتی فقط 7.3 درصد از تکلیف قانونی خود در بخش مسکن را انجام داده است.

پایان/

۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 23793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 8
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      چرابانک ها به تعهدات خودشون عمل نمی کنند هرکسی دستش به جایی میرسه اگه دستتون به رییس جمهور هم میرسه پیگیری کنید
    • حمید IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      ما که ندیدیم من الان ۴ ماه است ضامن رسمی سفته ب دم اما هنوز خبری نشده بد از ۱ سال انتضار
    • حسین IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      الان بانک سپه میگه معرفی نامه ازبنیادنسکن بیارتامتمم بدیم ولی بنیادمسکن مرودشت معرفی نامه نمیده
    • ناصر IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      وامو با باضامن از نیروهای مسلح و هزار تا مشکل و بدبختی پرداخت کرده ک اونم با هزار دردسر وگرنه طبق صحبتهایی ک قرار بود پرداخت بشه سفته زنجیره انجام نشده بقیه بانکها هم همینطور مملکت ما هر ارگان یا نهادی سازی میزنه ک نشونه از بی قانونی و بی عدالتی تو این مملکته و هر اداره ارگان یا نهاد دولتی خودش یک رئيس جمهور داره و گوشش ب حرف هیچکس بدهکار نیست اره اینه وضع مملکت ما ک این شده حالو روز مردم ،بانک تجارت شعبه مرکزی شهرستان دورود استان لرستان ما دیروز رفتیم رئیس بانک (جواد مرادی) با لحن طلبکارانه و توهین امیز ک انگار میخواد از جیب خودش وامو پرداخت کنه میگه بنیاد مسکن چرا نامهاتون ارجاع داده اینجا نامهاتون ببرین برید ب بنیاد مسکن بگین دیگه کسی رو اینجا نفرسته برای وام مسکن روستایی اینجا وام مسکن پرداخت نمیشه ؟آقای رئیس کل بانک تجارت پ این همه وعده و شعار پوچ چیشد فقط شعار دادن پشت تریبون رو بلدین این چ مسخره بازی ک سر مردم در میارین بعد گذشت یک سال و سر ب فلک کشیدن قیمت مصالح اهن و یونولیتو... این شد جواب، از آقای رئیس جمهور و نهاد رهبری درخواست داریم پیگیری کنن با تشکر و تقدیر.شهر دورود .
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      و اما آنان که انجام داده اند کاش انجام نمی دادند!!! بانک تجارت در اقدامی ناجوانمردانه وامی را که حدود 20 سال پیش به زلزله زدگان شهر بم برای کمک به بازسازی مسکن پرداخت شده و در تعهد دولت می باشد به اسم افراد در سیستم بانک مرکزی ثبت کرده و اعتبار مردم را به لجن کشیده تا جاییکه نه می توانند حساب باز کنندنه تسهیلات بگیرند نه دسته چک و نه حتی کارت بانکی داشته باشند. این بانک با ضایع کردن حقوق مردم مظلوم این شهر داغ دیگری علاوه بر داغ از دست دادن عزیزان به دل آنها گذاشته است.
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      از کم کاری تا تضییع حقوق مردم!!! سیستم بانکی در اقدامی ناجوانمردانه اسامی زلزله زدگان را حتی از سالهای دور جزء بدهکاران بانکی ثبت نموده و از حداقل تسهیلات بانکی محروم شده اند در حالیکه وامها برای کمک به بازسازی منازل آسیب دیده بوده و در تعهد دولت می باشد.
    • ناشناس FR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      آقای نیکزاد شما که اینهمه زحمت کشیدین وام رو درست کردین کاش متمم رو ازتاریخ اول آبان درست میکردین من بخاطر شش روز متمم نتونستم بگیرم ما قرض کردیم الان نمیدونیم چکار کنیم خواهشا پیگیر این تاریخ باشین
    • ناشناس FR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      0 0
      آقای نیکزاد شما که اینهمه زحمت کشیدین وام رو درست کردین کاش متمم رو ازتاریخ اول آبان درست میکردین من بخاطر شش روز متمم نتونستم بگیرم ما قرض کردیم الان نمیدونیم چکار کنیم خواهشا پیگیر این تاریخ باشین