خلاء قانونی مالیات بر سوداگری باید برطرف شود

نماینده مردم ورزقان در مجلس با اشاره به اقدامات مثبت وزارت اقتصاد برای حمایت از تولید و کسب و کارها، گفت: تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، دستاوردهای مطلوبی خواهد داشت؛ با توجه به حجم نقدینگی سرگردان در کشور که به تورم و دلالی دامن می‌زند، خلاء چنین قانونی ملموس است.

به گزارش تحریریه، «الله وردی دهقانی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مسائل اقتصادی کشور موضوعی نیست که فقط به وزارت اقتصاد مربوط شود، در واقع پارامترهای زیادی در اقتصاد ما دخیل هستند و مراکز متعدد تصمیم‌گیری در اقتصاد کشور تأثیر می‌گذارند، این‌که مسائلی از قبیل گرانی ارز و سایر مسائل دیگر در عرصه اقتصاد ما وجود دارد، معلول علل مختلفی است که بسیاری از آن‌ها از مدیریت وزارت اقتصاد خارج است.

نماینده مردم ورزقان در خانه ملت اضافه کرد: برنامه‌های خوبی هم در ارتباط با اخذ مالیات که باید پایه تأمین منابع کشور باشد، توسط وزارت اقتصاد اجرا شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ها و سیاست‌ها برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رشد تولید و اختصاص منابع کشور برای تولید و اشتغال و کسب‌وکار و ایجاد یک ثروت زاینده و تولیدی برای کشور، بسیار مناسب و خوب بوده و تلاش‌های بسیار مطلوبی در این زمینه انجام داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس شورای اسلامی و ارزیابی خود از میزان تأثیرگذاری تصویب این قانون در مقابله با سوداگری در بازار ارز و ... خاطرنشان کرد: قطعاً این طرح راهکار بسیار خوبی است؛ با توجه به حجم نقدینگی سرگردان در کشور که به تورم و دلالی دامن می‌زند و هر بار به سوی یک بازار گسیل شده و تلاطم اقتصادی و گرانی‌هایی را به مردم تحمیل می‌کند، خلاء چنین قانونی ملموس است.

این نماینده مجلس یادآور شد: با بررسی ساده متوجه می‌شویم که خیلی از کشورها به این موضوع توجه کرده‌اند و به سمت اخذ مالیات بر سوداگری گام برداشته‌اند و عوارض و مالیات بر عایدی سرمایه را برقرار کرده‌اند؛ اما ما در این زمینه متأسفانه در ابتدای کار هستیم و باید همه دستگاه‌ها کمک کنند.

وی در گفت‌وگو با شادا متذکر شد: ما نمی‌گوییم که کسی پولش رو بیاورد و به دولت بدهد، بلکه می‌گوییم، کار کرده و کسب سود کند و بخشی از سود حاصل از فعالیت اقتصادی‌اش را به عنوان مالیات به دولت بدهد و به اقتصاد کشور و حل‌وفصل مسائل اقتصادی کمک کند.

دهقانی برنامه‌های وزارت اقتصاد را در غلبه بر مشکلات اقتصادی مفید و موثر ارزیابی و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در شرایط بد اقتصادی که امروز در آن قرار داریم، در کنار وزارت اقتصاد خواهد ماند و کمک خواهیم کرد تا این نابسامانی اقتصادی که عمده آن به دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های دشمنان بازمی گردد، برطرف شود. دشمنان فشارهای مختلفی را از طریق اعمال تحریم‌ها و سیاست‌های مغرضانه و کینه‌توزانه بر کشور ما اعمال می‌کنند که امیدواریم سیاست‌های اقتصادی دولت این توطئه های دشمنان را خنثی کند.

پایان/

۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 23862

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =