نحوه‌ی ارسال صورتحساب الکترونیکی قابل‌قبول ازطریق دستگاه‏‌های کارتخوان

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه‌ کارگروه راهبری سامانه‌ مودیان بر لزوم افزایش همکاری دستگاه‌های حاکمیتی در خصوص اجرای قانون پایانه های فروشگاهی بویژه نحوه ارسال صورتحساب‏های الکترونیک مورد پذیرش از طریق دستگاه‏های کارتخوان با مشارکت و همکاری شرکت شاپرک تاکیدکرد.

به گزارش تحریریه، جلسه کارگروه راهبری سامانه مودیان با هدف بررسی نحوه ارسال صورتحساب الکترونیک از طریق دستگاه ‏های کارتخوان با حضور دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور و نمایندگان سازمان ها و نهادهای مربوطه از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صمت و بانک مرکزی در محل ستاد سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این جلسه با اشاره به این که مدل پیاده سازی قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و اجرای کامل آن در بخش های مختلف اقتصادی فرآیند دشوار، پیچیده و زمان بری است، تصریح کرد: خوشبختانه با مشارکت دستگاه‏ های ذیربط و هدایت کارگروه راهبری، این گام مهم برداشته شد و هم اکنون شرکت‏ های بورسی و فرابورسی و همچنین شرکت‏ های دولتی و سایر دستگاه‏ های اجرایی مشمول اجرای این قانون شده و استقبال خوبی از اجرای آن داشته اند.

در ادامه جلسه، مصوب شد با توجه به برخی چالش‏ ها و مشکلات مودیان فراخوان اول در جریان ارسال صورتحساب‏ های الکترونیکی که در موعد مقرر به سامانه برای ثبت نهایی و صدور ارسال نشده مهلتی درنظر گرفته شود.

بررسی راهکارهای همکاری بانک مرکزی (شرکت شاپرک و شرکت‏ های پرداخت (psp) ) و وزارت صمت برای صدور صورتحساب الکترونیکی یکی از دیگر از مصوبات این جلسه بود که مقرر شد در کمیته فنی سامانه مودیان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه جهت تصمیم گیری نهایی به کارگروه راهبری سامانه مودیان ارایه شود.

به نقل از سازمان امور مالیاتی، در این جلسه همچنین اخذ اطلاعات نسخ الکترونیکی پزشکان از وزارت بهداشت و درمان و سازمان‏ های بیمه گر پایه از طریق کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی مورد توافق اعضای کارگروه سامانه راهبری مودیان قرار گرفت.

پایان/

۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 23888

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =