قطعی‌شدن 77 درصد اظهارنامه‌های مالیاتی بدون رسیدگی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در آیین رسم درستکاری گفت: در سال جاری ۷۷ درصد از اظهارنامه های عملکرد سال ۱۴۰۰ بدون رسیدگی پذیرفته شد.

به گزارش تحریریه، دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران با عنوان " رسم درستکاری "که با حضور دکتر محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، دکتر سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی و جمعی از فعالان اقتصادی کشور در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، با بیان این که رویکرد نظام مالیاتی در دوره تحول آفرینی، تعامل و اعتماد حداکثری با جامعه مودیان است، گفت: تلاش می کنیم تا با تکیه بر اعتماد فی‌مابین ، دیوار بین مودیان و سازمان مالیاتی را برداریم.

وی با اشاره به نقش مالیات در بودجه جهت خدمت رسانی به مردم افزود: دولت برای این که بتواند خدمات شایسته ای ارایه کند نیازمند تامین مالی پایدار است تا تحت تاثیر تکانه های بیرونی قرار نگیرد و مالیات این نقش را به خوبی ایفا می کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه نظام مالیاتی به عنوان شریک فعالان اقتصادی، علاقمند به تولید ثروت و اشتغال آفرینی است، تصریح کرد: به یمن تلاش و کوشش فعالان اقتصادی چرخ های اقتصاد و تولید می ‏چرخد و نظام مالیاتی خود را مکلف به حمایت از ایشان می داند.

وی اعتماد به خوداظهاری را یکی از اصول مهم نظام مالیاتی دانست که رئیس جمهور و وزیر اقتصاد نیز بر آن تاکید دارند و افزود: ۷۷ درصد اظهارنامه های عملکرد سال ۱۴۰۰ بدون رسیدگی قطعی شد.

دکتر منظور با تاکید بر این که رسیدگی ها باید بر پرونده های پر ریسک متمرکز شود، اظهارداشت: علاقمندی سازمان مالیاتی آن است که در آینده ای نزدیک، رسیدگی ها به 5 تا 10 درصد از پرونده های مالیاتی محدود شود و برای بقیه موارد، بنا را بر اعتماد به خوداظهاری مودیان قرار داده ایم.

وی از بازطراحی و اجرای فرآیندهای مالیاتی در راستای افزایش رضایت مندی مودیان مالیاتی خبرداد و گفت: تلاش ما بر الکترونیکی کردن کلیه خدمات مالیاتی و پیاده سازی دولت الکترونیک است که در این راستا هفته گذشته سکوی نرم افزاری «مالیات من» را در اختیار مودیان محترم قرار دادیم تا بتوانند از طریق تلفن همراه از سوابق مالیاتی خود مطلع شده و خدمات مالیاتی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

پایان/

۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 23943

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شهبازی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      0 0
      سلام به زور از مردم پول میگیرید چرا دروغ میگین پدر مردم در اوردید خودتان میبرید خودتان میدوزید خدا از شما نگذره همش دروغ و زورگویی09113722326 زنگ بزنید تا اثبات کنم