تولید 3 میلیون و 350 هزار اظهارنامه برآوردی برای مودیان فاقد پرونده

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در چارچوب مقابله با فرار مالیاتی و تامین منافع مردم برای اولین بار در نظام مالیاتی کشور، 3 میلیون و 350 هزار اظهارنامه برآوردی برای اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد پرونده مالیاتی درحال تولید می باشد. مودیان خوش حساب از معافیت مالیاتی بهره مند می شوند.

به گزارش تحریریه، در آیین تجلیل از فعالان پیشتاز اقتصاد ایران با عنوان " رسم درستکاری "،که با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر اقتصاد و امور دارایی،رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، برخی از مقامات و مسئولین کشور ی و جمعی از فعالان اقتصادی کشور در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد از تعدادی از فعالان اقتصادی قانونمند و خوش حساب تقدیر به عمل آمد.

دکتر داود منظور در این مراسم، مودی مداری و مودی محوری را از اصول اولیه نظام مالیاتی دانست و گفت: بخش قابل توجهی از فعالان اقتصادی، پرداخت مالیات را وظیفه قانونی خود دانسته و با خود اظهاری ، کار وصول مالیات را تسهیل می‌کنند. در همین راستا مودیان خوش حساب از معافیت ها بهره‌مند شده و افرادی که کتمان درآمد دارند جریمه شده و مشمول معافیت ها نخواهند شد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر شناسایی مودیان جدید، اظهارداشت: از این پس نظام مالیاتی برای افرادی که فعالیت اقتصادی دارند اما اظهارنامه مالیاتی ارائه نمی کنند، اظهارنامه برآوردی تولید می کند.

وی تصریح کرد: در این راستا برای اولین بار در نظام مالیاتی کشور برای ۳۵۰ هزار شخص حقوقی و 3 میلیون شخص حقیقی که برای عملکرد سال ۱۴۰۰ اظهارنامه ارائه نکرده بودند بر اساس اطلاعات موجود در سامانه‌ها، اظهارنامه برآوردی درحال تولید است.

به نقل از اینتا، دکتر منظور با بیان این که هدف سازمان امور مالیاتی کشور رعایت عدالت مالیاتی است خاطرنشان کرد: باید مالیات را براساس اصل توانایی پرداخت، دریافت کنیم و کلیه اقدامات نظام مالیاتی برای تحقق این هدف است.

پایان/

۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 24014

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =