تنها 8 درصد از پروژه های عمرانی 1401 محقق شده است

محمدحسن آصفری گفت: در سال جاری 8 درصد از پروژه های عمرانی محقق شده که در نتیجه کسری بودجه و نبود اعتبارات کافی است.

به گزارش تحریریه، یک نماینده مجلس با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۷۰ هزار میلیارد کسری دارد، تصریح کرد: این پیش بینی درآمدها در بودجه خوش بینانه است به همین دلیل قطعا بخشی از آن محقق نمی شود و به صورت کسری در اقتصاد سال آینده نمایان می شود، از این رو باید اصلاحاتی در بودجه پیش بینی شود.

محمدحسن آصفری با بیان اینکه در بخش درآمدی بیشتری مالیاتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان دولت باید ماهانه اوراق سررسید شده قبلی را پرداخت کند و از آنجایی که در سال جاری ۸ درصد از پروژه های عمرانی محقق شده که در نتیجه کسری بودجه و نبود اعتبارات کافی است.

او با تاکید بر اینکه اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ محقق نشده که بتواند منابع آن برای اشتغال‌زایی بکار گرفته شود، تصریح کرد: دولت باید در بودجه ۱۴۰۲ منابع کافی برای اشتغالزایی پیش بینی کند تا در اختیار بانک ها قرار بگیرد و در قالب تسهیلات به جونان بیکار و ... اعطا شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مجلس دنبال این است که هزینه های جدیدی به بودجه ۱۴۰۲ افزایش نیابد، اظهار کرد: از طرف دیگر افزایش درآمد دولت نباید از طریق روش های تورم زا باشد که هزینه های مردم را بالا ببرد، چراکه هم اکنون هزینه های معیشت بسیار زیاد شده و متناسب با آن حقوق و دستمزد هم بالا نرفته است، از این رو دولت باید هزینه ها را به شدت کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری موج، دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی کرده ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از طریق فروش دارایی ها و تهاتر نفت با دستگاه های دولتی کسب کند که با توجه به اینکه سال گذشته هم در لایحه بودجه پیش بینی شده بود و محقق نشده، احتمالا سال آینده هم محقق نمی شود.

منبع: موج

پایان/

۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 23981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =