۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
منفعت عده‌ای خاص پشت فوتبال گران ایران!

در فوتبال گرانی که امروز در کشور ما وجود دارد و یک عده خاص دارند پشت پرده منفعتش را می‌برند هرچه به درآمدهای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افزوده شود سال آینده معادل آن درآمدها برایش هزینه تراشیده می‌شود.

مصطفی آجورلو مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در برنامه تلویزیونی مدعی درآمدزایی و پرداخت بدهی‌های آبی‌پوشان شده و علی فتح‌ا...‌زاده مدیرعامل فعلی باشگاه گفته که در حال پرداخت بدهی‌های استقلال است، این مدل پاسخگویی‌ها را منطقی نمی‌دانم و این نوع پاسخگویی دور از یک مدیریت حرفه‌ای است.

فقط در ورزش ایران این صحنه‌ها قابل رویت است. اگر واقعا مدیری تخلف کرده و تخلف محرز است، چرا سازمان‌ها و نهادهای نظارتی ورود نمی‌کنند؟ اصلا دلیلی ندارد اگر مدیری به عمد یا غیرعمد خطایی و اشتباهی کرده که به ضرر سازمانش بوده، در رسانه به آن رسیدگی شود.

استقلال و پرسپولیس اول از همه متعلق به وزارت ورزش و جوانان هستند. چرا این وزارتخانه موضوع را رسیدگی نمی‌کند؟ هم صاحب مجمع این دو باشگاه است، هم مدیرانش را منصوب می‌کند. چرا خود وزارت ورزش این کار را انجام نمی‌دهد؟ چرا سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات ورود نمی‌کنند؟ چرا این موارد را به تلویزیون می‌کشند؟ چه ربطی به تلویزیون دارد؟

پاسخ‌هایی که آقای فتح‌ا...‌زاده داده قطعا با چراغ سبز وزارت ورزش بوده است. فارع از اینکه چراغ سبز وزارت را داشته، چرا خود وزارت که مسئول است سکوت کرده و تکلیف را روشن نمی‌کند؟ آیا وزارت ورزش توانایی نظارت بر باشگاه استقلال را ندارد؟ این امکانات را ندارد که حساب‌ها را بررسی کند؟ وزارت ورزش صحت و سقم حرف‌هایی که آقایان آجورلو و فتح‌ا...‌زاده زده‌اند را راستی آزمایی کند. با حسابرسی و رسیدگی به حساب‌های این باشگاه راستی آزمایی صورت می‌گیرد. اگر بناست پاسخگویی انجام شود سخنگوی وزارت ورزش باید پاسخ دهد.

این مدل که مدیر قبلی در تلویزیون یکسری صحبت‌ها انجام دهد و مدیر جدید موضوعات دیگری را مطرح کند و جواب همدیگر را در رسانه بدهند من را متعجب کرده است. این چه مدل شفاف سازی است؟ پیشنهاد ورود دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور را دارم و این سازمان ببیند واقعا تخلفی صورت گرفته، کوتاهی‌های وزارت ورزش را بررسی کند که اگر یک مدیر وزارت ورزش احیانا تخلفی کرده چرا این وزارتخانه سکوت کرده است یا اینکه چرا تا الان رسیدگی نکرده است؟ اگر رسیدگی کرده چرا شفاف‌سازی نمی‌کند؟ چرا به افکار عمومی جواب نمی‌دهد؟ چرا مدیر باشگاه در این درگیری‌ها وسط کار قرار گرفته است؟

فتح‌ا...‌زاده کار مدیریتی‌اش را انجام دهد. اصلا پاسخ دادن به مسائل باشگاه مسئولیتش با او نیست. هرگونه اتفاقی در این باشگاه افتاده ابتدا هیات‌مدیره در مورد آن پاسخ دهد. هیات‌مدیره‌ای که هر روز در رسانه‌های مختلف حرف می‌زند هنوز نمی‌داند نسبت به عملکرد مدیرعامل مسئولیت دارد. هرگونه تخلفی صورت گرفته هیات‌مدیره در آن تخلف سهیم است اما به بهانه‌های مختلف می‌خواهند شانه خالی کنند. اگر مدیرعامل کوتاهی کرده به عنوان عضو هیات‌مدیره چرا رسیدگی نکردید؟ چرا گزارش تخلف را به بازرس قانونی ندادید؟ اگر بازرس توجه به گزارش نکرده چرا به وزارت ورزش اطلاع ندادید؟ حالا مدعی شدید آجورلو مدیرعامل قبلی باشگاه تخلفاتی داشته است!

اگر احیانا تخلفات محرز شود هیات‌مدیره در کنار مدیرعامل باید در مراجع قانونی پاسخگو باشند. مرجع اول وزارت ورزش و سپس سازمان بازرسی کل کشور است. اگر نیاز به ورود دیوان محاسبات کل کشور است از سوی دیوان رسیدگی صورت گیرد. فرقی نمی‌کند این رسیدگی لازم‌الاجراست.

در فوتبال گرانی که امروز در کشور ما وجود دارد و یک عده خاص دارند پشت پرده منفعتش را می‌برند هرچه به درآمدهای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس افزوده شود سال آینده معادل آن درآمدها برایش هزینه تراشیده می‌شود. اطمینان داشته باشید مثلا استقلال امسال ۴۰۰ میلیارد تومان خرج کرده، سال آینده قطعا ۵۰۰ میلیارد تومان خرج می‌کند. اگر به منابع درآمدی آن اضافه شود سال بعد آن منابع درآمدی به عنوان سود برایش نمی‌ماند و در بازار خرج می‌شود. لیگ برتر ایران روز به روز گران‌تر می‌شود و کیفیت آن هم پایین‌تر می‌آید که در این زمینه کارشناسان بهتر صحبت می‌کنند.

منبع: آرمان ملی

پایان/

۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 24065

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =