مبلغ حق اولاد و حق عائله مندی اعلام شد

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: سال آینده حق اولاد و عائله مندی به ترتیب ۶۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش تحریریه، میثم لطیفی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به الگوی پلکانی افزایش حقوق، اظهار کرد: بخشی از این مدل با مالیات اعمال می‌شود و برای بخش دیگر هم الگویی دادیم که عدد ثابتی تحت عنوان ترمیم حقوق در احکام کارگزینی همکاران اضافه شود؛ مثلاً کسی که ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، وقتی این رقم ۶ میلیون تومان می‌شود، درصدش خیلی بیشتر از کسی است که ۳۰ میلیون تومان می‌گیرد و حالا می‌شود ۳۱ میلیون تومان.

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور افزود: اعتقاد بنده این است که الگوی درصدی الگویی است که شکاف‌ها را بیشتر خواهد کرد، لذا پیشنهاد ما حتی در لایحه هم این بود که ما بایستی به سمتی برویم که یک عدد ثابت را به حکم کارگزینی همه کارکنان اضافه کنیم، اما در الگوی درصدی وقتی می‌گوئیم، ۲۰، ۲۵ و ۳۰ درصد برای کسی که ۶ میلیون تومان می‌گیرد، می‌شود یک عددی مثلاً ۷۲۰۰ و برای کسی که ۳۰ میلیون تومان می‌گیرد، می‌شود ۶ میلیون تومان که خیلی بیشتر از نفر قبلی است و شاید اندازه کل حقوق او باشد، لذا ما دنبال این بودیم که الگو را پیگیری کنیم و احساس می‌کنیم اگر می‌خواهیم عدالت ایجاد شود، بایستی از این مسیر برویم.

لطیفی، اقدام پنجم را افزایش حق اولاد و عائله مندی اعلام کرد و گفت: سال قبل، این رقم ۱۰۰، ۲۰۰ هزار تومان بود، اما سال آینده حق اولاد و عائله مندی عدد خوبی خواهد بود و فکر می‌کنم ۶۰۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی، تدوین یک قانون جامع در خصوص نظام پرداخت حقوق را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: آخرین قانونی که در این زمینه داریم، قانون خدمات کشوری بوده که مصوب سال ۱۳۸۹ است؛ البته ما هنوز قانون نظام هماهنگ سال ۷۰ و قانون استخدام کشوری سال ۱۳۴۵ را هنوز برای برخی از همکارانمان اجرا می‌کنیم، لذا پیشنهادمان این بوده است که کارگروهی تشکیل شود تا بتوانیم یک قانون جامع تدوین شود که آن قانون، مبنا قرار گیرد.

لطیفی افزود: اگر یک قانون واحد داشته باشیم، به جای اینکه چند حکم و چند نوع شیوه محاسبه داشته باشیم، با یک الگوی محاسبه ضمن رعایت تفاوت‌ها، عدالت نیز در پرداخت‌ها محقق خواهد شد.

معاون رئیس جمهور، پرداخت حقوق بر اساس بهره وری را یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای ترمیم حقوق کارکنان دولت عنوان کرد و گفت: براساس این الگو، آن پرداختی که خارج از حکم است، تحت عنوان اضافه کار یا اگر فوق العاده عملکرد می‌دهیم، مثل آنچه بعضی از شرکت‌ها و سازمان‌ها مطرح می‌کنند، بر اساس بهره وری پرداخت شود و فقط جنبه ترمیمی پیدا نکند و واقعاً کسی که بیشتر کار می‌کند و زحمت بیشتری می‌کشد، بهره مندی بیشتری هم از حداقلی که وجود دارد، داشته باشد.

آخرین وضعیت ساماندهی نیروهای شرکتی

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پاسخ به پرسشی درباره ساماندهی نیروهای شرکتی نیز گفت: درباره تبدیل وضعیت شرکتی‌ها، مبنای ما آزمون است و هم اکنون مجوز برگزاری آزمون‌ها داده می‌شود که ظرف چند روز آینده آخرین اعداد آن مشخص می‌شود و کار آغاز خواهد شد.

لطیفی افزود: بخشی از نیروهای شرکتی که در دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند، کسانی هستند که کار جاری دستگاه را انجام می‌دهند یا کار اصلی دستگاه را. عرض ما این است که اگر کسی کار اصلی دستگاهی که جاری است، انجام می‌دهد، زمینه‌ای ایجاد کنیم که استخدام شود، اما برای این کار باید آزمون بگیریم؛ غیر از این باشد، دیوان عدالت، آن را ابطال می‌کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره جزئیات آزمون ادامه داد: آزمون‌ها سخت نیستند و کسانی که تجربه دارند، عموماً قبول می‌شوند، چون بخشی از آزمون مهارتی است. ۷۰ درصد کتبی و ۳۰ درصد مصاحبه است، لذا بزرگوارانی که تجربه کار دارند، قطعاً نسبت به کسی که کم تجربه‌تر است، ضریب احتمال قبولی آنان در آزمون بیشتر خواهد بود.

معاون رئیس جمهور درباره سامانه پاکنا و بحث شفافیت نیز گفت: این سامانه، تکلیف قانون برنامه ششم بوده که باید از سال ۹۶ اجرا می‌شده که اجرا نشده است و از سال ۱۴۰۰ و با دستور آقای رئیس جمهور هم هوشمند سازی و هم شفاف سازی و سامانه‌مند کردن ایجاد شده است. الان بیشترین مشکل ما در ورود اطلاعات شهرداری هاست و در بخشی از بانک‌ها و شرکت‌های دولتی نیز مشکل داریم، اما در حوزه کارمندی دستگاه‌های دولتی، تقریباً ما مشکلی نداریم و با سرعت و روحیه جهادی که در دستگاه‌های اجرایی است، امیدواریم این موضوع را حل کنیم.

ارسال لایحه تأسیس سازمان بازرگانی این هفته به مجلس

لطیفی از تأسیس سازمان بازرگانی و تنظیم بازار خبر داد و گفت: آن چیزی که در دستور کار داریم و لایحه آن هم نهایی شده است و همین هفته به مجلس ارائه خواهد شد، سازمان بازرگانی و تنظیم بازار است.

معاون رئیس جمهور افزود: سازمان حمایت و سازمان بازرگانی که زیر مجموعه وزارت کشاورزی بودند، از همدیگر جدا می‌شوند و سازمان بازرگانی تشکیل می‌شود و پیشنهاد ما این است که مستقیم زیر نظر رئیس جمهور باشد، برای اینکه موضوع بازار برای ما اولویت یک است و به همین علت، آقای رئیسی به صورت مستقیم، آن را راهبری می‌کند؛ البته ستاد تنظیم بازار در استان‌ها و شهرستان‌ها به تناسب فعال خواهند بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پایان گفت: علاوه بر تشکیل سازمان بازرگانی، سازمان تعزیرات حکومتی را هم تقویت خواهیم کرد و این موضوع را دنبال می‌کنیم تا به معنایی نظارت بر بازار را تقویت کنیم؛ به خصوص با توجه به شرایطی که شب عید داریم، ما تعداد شعب تعزیرات حکومتی را در تهران از ۱۰ شعبه به ۵۰ شعبه افزایش داده‌ایم تا بتوانیم کنترل را بر بازار بیشتر کنیم که خدای‌نکرده، گران‌فروشی و احتکار، روی ندهد.

پایان/

۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 24075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 19
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 2
    • بازنشسته IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      3 1
      روزپدربه همه بازنشستگان همه پدران ممممممممممممممممممممممممممممممممممممباک باد
    • متاسف IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      6 0
      مرگ بر تبعیض
    • عوض IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      7 1
      دولت محترم دارد عقب میرود امسال که ۶۱۱تونانه سال آینده ۶۰۰ بمیرم واسه اطلاعات وآمارهای این دولت سید محرومان
    • محمد IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      4 2
      حقوق ها بابد بر اساس نرخ تورم و سبد معیشت باشه. هم طبق قانون و شرع
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
      4 2
      عدد خوب؟؟؟ تو خودت هزینه بچه ات در ماه 600 هزار تومن میشه که بهش میگی عدد خوب؟؟!!! مطمئنا روزی 600 هزارتومن هم هزینه اش بیشتره! منت سر مردم نذار که 30 سال کار کردن و از حقوق خودشون توی صندوق ذخیره کردن تا امروز به زور هم نتونن از شما بگیرند
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      4 0
      خب مگه حکم حقوقی 30میلیون هم در بخش دولتی داریم ،خب تا 15میلیون که زیر خط فقره یک اندازه اضافه بشه
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      5 1
      تو رو قران کمی به فکر حقوق بگیران باشید این ارقام که اعلام میشه واسه ده سال پیشه الان حقوق ۷تومنی کفاف نمیده ما شرکت گازی هستیم از گشنگی مردیم به ولا
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      3 1
      اکثر مردم از شماها ناراضی هستن
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      3 1
      واقعا۶۰۰و۳۰۰حق اولاد بنظر شما که خودت را مسئول میدانید در این تورم چی میشه به حقوق خودت نگاه کن بعد برای ما تصمیم بگیر حق غائله مندی باید ۲میلیون باشه و حق اولاد یک میلیون
    • حسینی زاده IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      1 2
      بروبابا یک کیلو شلغم ویک کیلو لیمو شیرین خریدم شدهپنجاه هزارتومان نوه نتیجه هم میان خونه ازخجالت میرم پارک منو نبینند چون پول نیست براشون چیزی بخرم
    • مهران IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      4 1
      مسئولی که نمی دونه این مبالغ مال امساله رو باید برکنار کرد حداقل ی نگاه به فیش خودت می کردی!!!!
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
      0 0
      اون احمقی که افزایش ۲۰ درصدی حقوق را اجرا کرد و باعث کاهش روز به روز قدرت خرید و مردم و پول ملی و افزایش عجیب ثروتمندان و دلالان شد رفت وتا به کیفر اعمالش برسه ولی هنوز ما داریم بدون هیچ دلیل خاصی این کار را انجام می دیم چند در صد افزایش حقوق در اول سال و ۵۰ تا ۲۰ در صد در طول سال افزایش کل قیمتها و به فلک رسیدن سود صاحبان صنایع و دلالان ..واقعا کدوم عاقلی میگه این افزایش حقوق برای حمایت از کارگر و کارمنده
    • کیان IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      دادگستری کل استان بوشهر کمک هزینه اولاد ( فرزند چهارم) بازنشستگان را پرداخت نمی‌کند لطفا بررسی کنید
    • شهروند IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      خودت میفهمی چی میگی که توضیح نرخ افزایش را میدی
    • گرفتار IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      اوایل فکر میکردم این مسولین سواد ابتدایی دارن ولی الان دونستم که اصلا سواد ندارن حالا دلیل مسول شدن اینها بر چ اساسه اون دیگه باید طول این ۴۳ سال فهمید اخه مرد ناحسابی این ارقام که میگی بر اساس زندگی غار نشینی هم توی ایران نیست
    • بازنشسته IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      تورا به خدا این آقا چی می گفت چرا اینها یکی که اطلاعات کافی ندارم می یارند پشت تلویزیون عاعله مندی امسال تعریف می کرد بمیرم برای این همه سواد و اطلاعات واقعا خدا را شکر ما اینها را داریم
    • م.ج IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      کاش یه برج به این آقا حقوق ۷ تومن بدن ببینم میتونه بیشتر از ۷ ساعت باهاش سر کنه ، آخه یکی نیس به اینا بفهمونه با این حقوقا تو این شرایط گرونی و تورم از اجاره خونه و یه بخور نمیر خالی اضاف نمیشه ، بچه هامون در حسرت یه سفر کوچیک یک روزه ،یک رستوران رفتن ،یه بازار و خرید و...موندن و رنج ها میکشیم.
    • یک جانباز IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
      0 0
      کاش باندازه یکهزارم حرافی وداستان بافی،مدیریت داشتید که متاسفانه ندارید!!!
    • علیرضا IR ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
      0 0
      سلام همیشه و همیشه بدنبال قانونی برای دورزدن کارگران بیچارهست و خودتان هم سهیم هستی چراکه از کارفرمابرایتان آبی گرم می‌شود ولی ازکارگرنه شیوه جدید برای کارگرهمیشه شرمنده که الااین چندماه که همه چیزصدبرابرشده وکارفرمای محترمه همه اجناس راصدبرابرکرده بجزحقوق کارگرش بازم به نفع کارفرمارای بدیدواقعابه روزجزااعتقادداریدبخداکه فقط شعارتان هست درعمل هیچ کس ندیدخجالت که حتماداریدبکشیدبس بکشیدانشا....باوروداقام مهدی درست شود یاحق