پایان شطرنج اعلام و پوکربازی شروع شد، تا می توانید طلا بخرید!

به جرات می توان گفت که امن ترین سرمایه گذاری در 10 سال آینده طلا است و در فضای مبتنی بر اقتصادی سیاسی پوکربازی، تا می توانید طلا خریداری کنید.

به گزارش تحریریه، بررسی داده های آماری مهمترین نهادهای اقتصادی دنیا یعنی بانک های مرکزی نشان می دهد که به جرات می توان گفت، امن ترین سرمایه گذاری در 10 سال آینده طلا است و می توان به مردم توصیه کرد که تا می توانید طلا خریداری کند. دوران شطرنج به پایان رسید و دوران پوکربازی آغاز شده است.

شورای جهانی طلا در گزارشی اعلام کرد که بانک‌های مرکزی خرید این فلز را در نیمه دوم سال گذشته میلادی افزایش دادند و رقم ۱۱۳۶ تن طلا به ارزش حدود ۷۰ میلیارد دلار را به ذخایر خود اضافه کردند که نشان می دهد قیمت های کنونی طلا را قبول ندارند و آنها را تصنعی می دانند. شورای جهانی طلا (WGC) در گزارش اخیر خود اعلام کرد، خرید طلا در سال 2022 نسبت به سال قبل از آن 18 درصد افزایش یافت و تقاضا به حدود پنج تن رسید که بیشترین میزان از سال 2011 محسوب می‌شود که در آن سال قیمت طلا در نقطه کنونی قرار داشت و با دخالت گلدمن ساکس بیش از 50 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد. آیا گلدمن ساکس می تواند قیمت های کنونی را حفظ کند.

چین و روسیه پیشتاز خرید طلا در بازارهای جهانی هستند و ذخایر طلا و ارز روسیه به 635 میلیارد دلار رسیده است. اگرچه کشورهای کوچکی که فهم درستی از اتفاقات کلان دارند مانند مجارستان مالک بزرگترین ذخایر طلای اروپای مرکزی و شرقی هم بی کار ننشسته و به دنبال افزودن بر ذخایر طلای خود هستند.

اقدامات بانک‌های مرکزی برای ذخیره طلا خرید سالانه در این بخش را به بالاترین حجم از سال 1967 رسانده است. زیرا در آن سال دلارهای زیادی در دست صادرکنندگان به آمریکا قرار داشت و آنها تحت نظام برتن وودز دلارها را در فدرال رزرو به طلا تکمیل می کردند. روابطی که تا سال 1971 پایدار بود و در نهایت نیکسون به آن پایان داد(فروپاشی فرتن وودز) و بزرگترین توافق تاریخ اقتصاد جهان را پاره کرد.

کریشان گوپول تحلیلگر ارشد شورای جهانی طلا معتقد است:

  1. بسیاری از خریدهای بانک‌های مرکزی به دلیل این واقعیت است که شمش به عنوان دارایی مطمئن‌تری در زمان‌های پرتلاطم تلقی می‌شود و انتظار می‌رود برخلاف ارزها و اوراق قرضه بی‌ثبات‌تر، علی‌رغم تغییرات ژئوپلیتیک، ارزش خود را حفظ کند.
  2. در نظرسنجی ما از بانک‌های مرکزی، آنچه به عنوان دلایل نگهداری طلا به ما گفته شد، عملکرد آن در مواقع بحرانی بود، اینکه این یک (سرمایه) تنوع‌بخش و موثر است و ریسک طرف مقابل وجود ندارد.
  3. اگر به سال گذشته، هم در فضای ژئوپلیتیکی و هم در فضای اقتصاد کلان نگاه کنید، خواهید دید که همه این عوامل... می تواند به عنوان دلایلی برای خرید طلای بیشتر عنوان شود.
  4. بیشتر خریدهای بانک‌های مرکزی توسط بازارهای نوظهور از جمله چین، ترکیه و مصر صورت گرفته است که به طور سنتی حجم شمش کمتری نسبت به بانک‌های مرکزی در غرب دارند.
  5. "برای بانک‌های مرکزی غربی، که خرید نکرده‌اند چون در حال حاضر آنها طلای زیادی دارند، نکته کلیدی این است که در واقع (طلای خود را) نمی‌فروشند."

شورای جهانی طلا خاطرنشان کرده است که تقریباً دو سوم طلای خریداری شده توسط بانک‌های مرکزی در سال گذشته به صورت عمومی گزارش نشده است که نشان می دهد جهانی سازی را باید تمام شده دانست و از اقتصاد سیاسی مبتنی بر شطرنج به اقتصاد سیاسی مبتنی بر پوکر بازگشته ایم.

پایان/

۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =