افتتاح ۴ طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در شهربابک

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهربابک گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر ۴ طرح در مناطق مختلف شهربابک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تحریریه، ابراهیم شیخ پور افزود: طرح پرورش شترمرغ توسط خانم پروین سفلایی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی ۲ نفر در منطقه بنه یکه افتتاح شد.

شیخ پور بیان داشت: طرح ترمینال ضبط پسته آقای رفیعی شهربابکی با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی دو نفر در روستای علی آباد کافی به بهره برداری رسید.

وی از افتتاح طرح کارگاه جوراب بافی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای دو نفر در روستای مهرآباد یاد کرد و گفت: طرح تولید پوشاک و لباس فرم توسط خانم حسینی نیز با اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان و اشتغال زایی برای ۸ نفر در روستای مهرآباد افتتاح شد.

افتتاح ۴ طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در شهربابک

مدیر صندوق کارآفرینی امید شهربابک اظهار داشت: اعتبار طرح های پرورش شترمرغ و ترمینال ضبط پسته از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه و اعتبار طرح های جوراب بافی و تولید پوشاک و لباس فرم از محل منابع مشترک با صندوق توسعه ملی (اشتغال روستاییان) تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۱ میلیارد تومان برای حدودا ۳۵ پرونده تسهیلات پرداخت شده است ، افزود: ۱۵ فقره از ۳۵ پرونده تسهیلات کارفرمایی، ۷ مورد تسهیلات خود اشتغالی و مابقی تسهیلات مشاغل خانگی است و زمینه اشتغال برای ۶۶ نفر فراهم شده است.

شیخ پور عنوان کرد: بیشترین مبلغ پرداخت شده طی سال جاری دو میلیارد تومان برای طرح تولید خوراک دام شرکت پارس بابکان صنعت دام و طیور است که احتمالاً ظرف سه ماه آینده به بهره برداری میرسد.

افتتاح ۴ طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در شهربابک


وی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید شهربابک نسبت به سال گذشته افزایش ۵ برابری داشته است، ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید استان کرمان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳۲۰ میلیارد تومان تسهیلات حوزه اشتغال پرداخت کرده است و برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد گردید است.

شیخ پور تصریح کرد: صندوق کارآفرینی امید دارای برنامه های استراتژیک مختص صندوق نیز می باشد که از طرح صندوق های خرد محلی روستایی، روستای نوفن، روستای تک محصولی و روستای بدون بیکار که به صورت ویژه در دستور کار صندوق جهت رفع بیکاری و افزایش تولید در روستاها است.

افتتاح ۴ طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید در شهربابک

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی صندوق کارآفرینی امید حامی کسب و کارهای خرد و کوچک با اولویت طرح های روستایی بوده و سود تسهیلات پرداختی صندوق ۶ درصد (اشتغال روستایی) ؛ ۱۰ درصد و ۱۲ ( تبصره۱۸) می باشد.

۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 24182

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =