ناوگان دریایی بحرین

بحرین اعلام کرد در تلاش است تا چند رزمناو فرانسوی را که در کشور مصر ساخته می شوند، خریداری کند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «لاتریبون» فرانسه اعلام کرد بحرین اهتمام ویژه ای برای خرید دو ناوچه جنگی فرانسوی کلاس گوویند دارد.

این ناوچه توسط شرکت فرنسوی«ناوال گروپ» در اسکندریه مصر ساخته می شود. مصر پیش از این 4 کشتی جنگی از این شرکت خریده بود که سه ناوچه با نظارت فنی فرانسه در اسکندریه ساخته شد.

سال گذشته فرانسه اعلام کرد به منظور تامین مقاصد دریانوردی، همکاری هایی با بحرین از طریق کریدور های آبی و کمک های حوزه انرژی با بحرین انجام داده است.

در ژوئیه گذشته «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین، حکمی را برای ایجاد نهاد نظامی به منظور توسعه صنایع دفاعی در نیروهای مسلح بحرین صادر کرد.

ناوگان دریایی بحرین

نیروی دریایی بحرین با دارا بودن 11 کشتی جنگی، 22 هواگرد گشت دریایی و 700 پرسنل نظامی از ضعیف ترین نیروهای دریایی در میان کشورهای عربی منطقه از حیث کمیت است.

سه ماه پیش نیز «استیفان سی بوندی» سفیر آمریکا در بحرین اعلام کرد که مقامات بحرینی با شرکت لاکهید مارتین قرارداد خرید جنگنده اف-16 امضاء کرده‌اند.

استیفان سی بوندی، در جریان برگزاری نمایشگاه هوایی بحرین گفته بود، این نمایشگاه فرصت خوبی برای طرفین آمریکایی و بحرینی است برای اینکه نمایندگان شرکت لاکهید مارتین و وزارت دفاع بحرین با یکدیگر دیدار و در خصوص امکانات و قابلیت‌های این جنگنده‌ها و موعد تحویلشان گفت‌وگو کنند.

وی افزود، بحرین یکی از اولین کشورهایی است که این هواپیماهای نظامی را خریداری کرده است.

پیش از این منابع مختلف اعلام کردند که کشورهای بحرین، امارات و مغرب درخواست‌هایی مبنی بر خرید سامانه‌های پدافند هوایی از اسرائیل را مطرح کرده‌اند.

به گفته ناظران بحرین تلاش می‌کند همکاری های نظامی-فنی خارجی خود را متنوع و گسترش دهد تا کشورها را از انتقاد درباره نقض گسترده حقوق بشر در بحرین باز دارد.

رئیس ستاد مشترک ارتش بحرین در هفته های گذشته با انتقاد از ایران گفته بود برای مقابله با این کشور همه گزینه ها روی میز است!

منبع: مطالعات خلیج فارس

پایان/

۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 24213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =