افزایش شدید قیمت مواد غذایی

قیمت سبزیجات، میوه، گوشت قرمز و گوشت مرغ و تخم مرغ و دیگر مواد غذایی در کشور اردن بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش تحریریه، روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن در گزارش خود از بازار مواد غذایی در اردن نوشت، قیمت سبزیجات، میوه، گوشت قرمز و گوشت مرغ و تخم مرغ و دیگر مواد غذایی در اردن افزایش یافت. طی یک هفته قیمت برخی از این کالاها به میزان ۵۰ درصد و قیمت برخی دیگر از کالاها از جمله خیار و کدو سبز تاحدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

«عوده الرواشد» رئیس اتحادیه کشاورزان اردن در گفت و گو با روزنامه العربی الجدید چند عامل را در گرانی محصولات کشاورزی و مواد غذایی موثر دانست. از دیدگاه وی از جمله مهمترین این موارد کاهش تولید سبزیجات و میوه به دلیل سرد شدن هوا و بارش برف و باران و همچنین صادر شدن این محصولات به ویژه کدو، چغندر، فلفل و کدو به سرزمین های اشغال بوده است.

وی افزود صادرات میوه و سبزیجات به اسرائیل بر روی بازارهای داخلی تاثیر گذاشته است زیرا عرضه مواد به بازارهای داخلی در مقایسه با ماه گذشته بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.

پیش بینی می شود طی هفته های آینده قیمت ها بازهم بالاتر برود. به ویژه این در شرایطی است که یک ماه دیگر ماه رمضان فرا می رسد و معمولا قیمت ها در این ماه هم افزایشی خواهد بود.

پایان/

۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 24360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      1 0
      در اردن؟ اردن کدوم خیابون هست؟ من که حداقل ۱۰۰ برابر این گروهی رو تو محله مون شاهدیم. حداقل آدرسشو بدین بریم خیابون اردن بلکه ما به التفاوت گروهی ها بین محله ما با خیابون اردن باعث بشه شب عیدی پیش خدا و بعد هم خونواده شرمنده تر از این نشین.