چگونه از مرکز مبادله ارز و طلای ایران ارز بخریم؟

مرکز مبادله ارز و طلای ایران از امروز (سه‌سنبه، ۲ اسفند) بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار فعالیت رسمی خود را در حوزه ارزی آغاز کرد و فرایند تهیه ارز سرفصل‌های خدماتی از این مرکز اعلام شد.

به گزارش تحریریه، مرکز مبادله ارز و طلای ایران از امروز (سه‌سنبه، ۲ اسفند) بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز کرد.

مرکز مبادله ارز و طلای ایران، دارای چندین تالار معاملاتی و عرضه ارز و طلا خواهد بود که در مرحله نخست تالار ارز خدماتی و تالار حواله در آن گشایش شده و شروع فعالیت خواهد داشت.

ایجاد مرجعیت قیمت، افزایش حجم معاملات رسمی و سهولت دسترسی متقاضیان بازار ارز و طلا از مهمترین اهداف کلان مرکز مبادله ارز و طلای ایران است. این مرکز، همچنین در راستای فعالیت خویش، ابزارسازی و نهادسازی در بازارهای ارز و طلا و تقویت و بهینه‌سازی حداکثری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را دنبال خواهد کرد.

با راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران ضمن بازنگری‌ صورت گرفته در سرفصل‌های تخصیص ارز خدماتی، به منظور پاسخگویی به همه نیازهای واقعی ارزی از یک سو و جایگزینی روش‌های نظارت پسینی به جای نظارت پیشینی از سوی دیگر، سرفصل‌های مربوطه با رویکرد تسهیل مقررات توسعه یافتند.

از مهمترین سرفصل‌های بازنگری شده ارز خدماتی در مقررات می‌توان به سرفصل‌های ارز درمانی، ارز دانشجویی، ارز ماموریت، ارز مسافرتی، ارز شرکت‌های هواپیمایی داخلی، ارز شرکت‌های ترانزیت زمینی و دریایی و سایر موارد اشاره کرد.

فرایند تهیه ارز سرفصل‌های خدماتی در مرکز مبادله ایران به این شرح اعلام شد:

چگونه از مرکز مبادله ارز و طلای ایران ارز بخریم؟

منبع: ایرنا

پایان/

۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 24377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =