رکوردزنی تجارت روسیه با خلیج فارس

باوجود فشارهای شدید ایالات متحده بر کشورهای خاورمیانه برای محدود کردن تجارت با مسکو، مبادلات روسیه با کشورهای حوزه خلیج فارس به بالاترین حد خود رسیده است.

به گزارش تحریریه، «دنیس مانتوروف» معاون نخست وزیر روسیه که به عنوان وزیر تجارت و صنعت فعالیت می کند، چند روز قبل اعلام کرد که گردش تجاری روسیه با امارات متحده عربی به سرعت در حال گسترش است و در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

این مقام روس در حاشیه نمایشگاه بین المللی دفاعی IDEX ۲۰۲۳ در ابوظبی به خبرنگاران گفت، علیرغم تحریم های غرب علیه مسکو، همکاری های اقتصادی دو کشور با رشد ۶۸ درصدی مبادلات تجاری به ۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

مانتوروف با بیان اینکه همکاری های اقتصادی به اوج جدیدی رسیده است، گفت: مشارکت بین کشورهای ما در حال افزایش است و این روند مثبت در آمار تجارت روسیه و امارات منعکس شده است.

رکوردزنی تجارت روسیه با خلیج فارس

وی خاطرنشان کرد: امارات از نظر تجارت با روسیه در بین کشورهای عربی جایگاه اول را حفظ کرده است. صادرات مسکو به ابوظبی با جهش ۷۱ درصدی به ۸.۵ میلیارد دلار رسیده و واردات از این کشور نیز با ۶ درصد افزایش به ۵۰۰ میلیون دلاربالغ شد.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که ایالات متحده در حال افزایش فشار بر کشور خلیج فارس برای محدود کردن تجارت با مسکو است.

«بلومبرگ» به نقل از منابع گزارش داد، در اوایل ماه جاری، «برایان نلسون» معاون وزیر امور تروریسم و اطلاعات مالی در خزانه‌داری آمریکا، با مقامات امارات متحده عربی دیدار کرد تا در مورد اقدامات آن ها در کمک کشورها برای فرار از تحریم‌ ها هشدار بدهد.

به گفته این رسانه آمریکایی، واشنگتن نگران تعمیق روابط مالی ابوظبی با مسکو است زیرا مانع از تلاش های این کشور برای منزوی کردن روسیه می شود.

پایان/

۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =