احصای مسائل بومی‌سازی جوجه یک روزه در نمایشگاه مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر

مسائل بومی‌سازی و داخلی‌سازی جوجه یک روزه امروز با حضور شرکت‌های دانش بنیان، افراد صاحب ایده و مسئولان شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر،در نمایشگاه مسئله‌محور این سازمان احصا می‌شود.

به گزارش تحریریه، سومین روز رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر امروز در نمایشگاه بین‌المللی تهران با بررسی مسائل مربوط به بخش طیور این شرکت با حضور مسئولان مختلف دولتی و خصوصی در حال برگزاری است.

شرکت‌های طیور شامل زربال، بیزباد و ماهان و مرغک این سازمان مسائل خود را در حضور شرکت‌های دانش بنیان مطرح می‌کنند تا توسط صاحبان ایده مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و در صورت وجود طرحی متناسب منجر به قرارداد شود.

شرکت‌های سازمان اقتصادی کوثر بخش قابل توجهی از بازار این محصول به‌ویژه در بخش تولید جوجه‌های مادر را در اختیار دارند و با بومی‌سازی بر روی نمونه وارداتی جوجه‌های خارجی و بهبود عملکرد جوجه آرین داخلی به دنبال تامین نیاز جوجه کشور از تولید داخل و قطع واردات هستند.

سازمان اقتصادی کوثر در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، ساختمان‌سازی و... فعالیت دارد اعلام کرده است که از ظرفیت نخبگان و ایده‌های آنها بهره خواهد گرفت به طوری که در این نمایشگاه 124 مسئله که نیازهای نوآورانه و فناورانه 37 شرکت تابعه سازمان است عرضه می‌شود و صاحبان ایده، شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهیان می‌توانند در این زمینه‌ها همکاری داشته باشند.

اقتصاد , تولید ملی ,

رونمایی از سامانه هوشمند و یکپارچه سازمان اقتصادی کوثر

سامانه هوشمند و یکپارچه‌ای که همه عملیات بازرگانی، نیروی انسانی، خرید و فروش، انبار، اموال، خزانه و... را در سازمان اقتصادی کوثر را به نمایش می‌گذارد، در رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور رونمایی می‌شود و عملکرد سازمان اقتصادی کوثر در اختیار دستگاه‌های اجرایی و نظارتی قرار می‌گیرد.

رونمایی از سامانه بامک (بازار مشترک کوثر)

سامانه بامک (بازار مشترک کوثر) از جمله دیگر مواردی است که در این نمایشگاه رونمایی شده است. در این سامانه همه محصولات و خدمات شرکت‌های تابعه سازمان اقتصادی کوثر عرضه می‌شود تا در معرض دید همه قرار گیرد؛ در مرحله اول فقط جامعه ایثارگری با تسهیلات ویژه از این سامانه استفاده می‌کنند و بعد به کل کشور تسری داده می‌شود.

سازمان اقتصادی کوثر با همکاری دانشگاه تهران یک مرکز علمی تحت عنوان «مرکز تحقیقاتِ علوم و فناوری‌های هوشمند کوثر» ایجاد کرده است؛ در این مرکز سامانه‌هایی مانند بامک توسعه می‌یابند که برای ایجاد شفافیت در راستای مدیریت بهتر سفره مردم و تسهیل نظارت برای مبارزه با فساد مؤثر هستند. قطعاً در آینده مجموعه‌های دیگر هم در کشور به این سمت حرکت می‌کنند که هوشمندسازی را از این طریق پیگیری کنند.

اقتصاد , تولید ملی ,

احصا 124 مشکل سازمان اقتصادی کوثر

بنابراین گزارش در این نمایشگاه علاوه بر احصا 124 مشکل سازمان اقتصادی کوثر دستاوردهای شرکت‌های این سازمان اقتصادی به اتفاق سازمان اموال و املاک کوثر، صندوق قرض الحسنه شاهد، سازمان مجتمع‌های سیاحتی کوثر، موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار، شرکت متُد، بیمارستان ساسان، صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران، موسسه اندوخته شاهد، بیمه دی، بانک دی و شرکت ذخیره شاهد، خدمات و دستاوردهای خود را به معرض دید بازدید کنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهند.

رویداد نمایشگاهی سازمان اقتصادی کوثر از تاریخ دوم تا پنجم اسفند به مدت 4 روز رویداد نمایشگاهی مسئله‌محور با تأکید بر اقتصاد دانش‌بنیان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران سالن 38A در حال برگزاری است.

منبع: تسنیم

پایان/

۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 24407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =