نفوذ باند فاسد و اخراجی بنیاد شهید در صنعت خودروسازی

نفوذ باند فاسد و اخراجی بنیاد شهید در صنعت خودروسازی نباید اجازه تداوم داشته باشد و تثبیت شود.

به گزارش تحریریه، یکی از سوال های اصلی سال های اخیر این است که چرا صنعت خودروسازی مانند صنایع دیگر مانند موشک سازی پیشرفت نکرده است؟ آیا توان تخصصی و دانش فنی در میان جوانان ایرانی وجود ندارد؟ موضوع کیفیت پایین و عدم رضایت مردم از خودروسازان داخلی تا جایی پیش رفته است که رهبر انقلاب در چند سخنرانی اخیر خود بارها به این موضوع اشاره کرده اند. عدم عمل دولت به وظیفه خود در گزینش افراد باعث شده است تا شرکت های خودروسازی به دوگانه کارگران و افراد فعال و زحمتکش از یک سو و افراد سیاسی و مساله دار ازسوی دیگر تبدیل شود.

این افراد مساله دار با تشکیل باندهای عنکبوتی شکل در خودروسازی به این بنگاهها آسیب زده اند. شبکه های عنکبوتی شکلی که عمدتا از یک هسته و اطرافیان و قوم و خویش های هسته اصلی تشکیل شده اند.

شخصی به نام آقای دکتر «ح.ک» سرشاخه این گروه که در دوره ای در شرکت های زیرمجموعه بنیاد شهید، به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت مدیره حضور داشت، نمونه ای از همین باندهای فاسد است. وی، همسرش و افرادی که با او ارتباط دوستی و فامیلی داشتند را در این شرکت ها وارد کرد و در نهایت به دلیل شکایت هایی که از او شد، اخراج گردید.

فرد مذکور با اتکا بر اخوان خود در مجموعه های صنعتی و پارلمانی در شرکت هایی چون شرکت تکلم، مرغک، زربال و... در پست های مدیرعامل و عضو هیئت مدیره حضور داشت که همگی زیر مجموعه های بنیاد شهید و سازمان اقتصادی کوثر هستند و در نهایت عاقبتی جز اخراج برای او وجود نداشت.

موضوع از آنجایی جالب می شود که نامبرده و این زنجیره از سال 1391 به گروه ایران خودرو و شرکت هایی مانند سمند ریل، تعاونی خاص کارکنان و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان با همان عناوین مدیرعاملی و عضو هیئت مدیره وارد شدند. پس از آن نیز و از سال 1399 این افراد وارد گروه خودروسازی سایپا شده و مهم ترین کاری که انجام می دهند گسترش جریان نفوذ در شرکت ها و مجموعه های مختلف است. به نحوی که افراد متبوع و وابسته به خود را وارد شرکت ها کرده و در انتصاب مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های دخالت می کنند که این انتصابات با واسطه ایشان انجام می شود.

ورود این افراد به مجموعه های خودروسازی نه تنها با سیاست های اعلامی این صنعت مادر تناسبی ندارد بلکه صرفا با میزان وابستگی آنان به نهادهای قدرت سنجیده می شود. در موارد و گزارشات متعددی شاهد دخالت و اصرار نمایندگان مجلس در ادوار گذشته برای ورود افراد وابسته به شرکت های خودروسازی بوده ایم.

پایان/

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 19101

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =