وعده جدید وزیر صمت: خودرو زیر ۵ هزار دلار تولید می کنیم!

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره تولید خودروی اقتصادی، گفت: باید در دو مسیر کار را پیش ببریم؛ از یک سو برای کاهش هزینه های تولید خودرو تلاش کنیم و از سوی دیگر پلت فرم هایی جدید و خودروهای اقتصادی کمتر از ۵ یا ۶ هزار دلار حداقل به میزان ۳۰۰ هزار دستگاه تولید شود.

به گزارش تحریریه، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری امشب( ۲۳ اسفند ماه)، در پاسخ به سوالی، مبنی بر اینکه با توجه به توقف خط تولید تیبا در سال آینده چه خودروی اقتصادی جایگزین می شود که مردم توانایی خرید آن را داشته باشند؟ گفت: فردی که در سال ۹۰ حقوق خوبی دریافت می کرد می‌توانست با ۴ تا ۵ ماه از حقوق خود خودرو و با ۳۰ تا ۴۰ ماه از حقوق خود مسکن خریداری کند اما این موضوع در حال حاضر ممکن نیست.

وی افزود: خودرو گران و ارز بیشتر گران شده است اما حقوق متناسب با آن ها رشد نداشته است؛ باید در دو مسیر کار را پیش ببریم؛ از یک سو برای کاهش هزینه های تولید خودرو تلاش کنیم و از سوی دیگر پلت فرم هایی جدید و خودروهای اقتصادی کمتر از ۵ یا ۶ هزار دلار حداقل به میزان ۳۰۰ هزار دستگاه تولید شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برنامه ای برای تولید خودروی اقتصادی داخلی در شهریور ۱۴۰۲ وجود دارد که البته منتظر نمی مانیم و گزینه های دیگر را دنبال می‌کنیم.

فاطمی امین با بیان اینکه اطلس که خودرویی متفاوت است در سال آینده ارائه می شود، تصریح کرد: عدم توسعه محصول به ویژه خودروی اقتصادی یکی از چالش های صنعت خودرو است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره واگذاری سهام ایران خودرو ‌و سایپا با توجه به اینکه سهام دولتی این شرکت ها وثیقه است، توضیح داد: با واگذاری سهام این دو خودروساز بخش عمده ای از مشکلات مربوط به مافیا رفع می شود ارزیابی سهام آغاز شده و از اوایل سال آینده به صورت بومی در بورس تهران عرضه می شود.

عضو کابینه سیزدهم افزود: هرچند ۶/۷ درصد از سهام ایران خودرو و ۱۷ درصد از سایپا برای سازمان گسترش است اما ما به دنبال واگذاری این سهام نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که ۲۵ درصد سهام ایران خودرو که خودسهامداری است و ۴۰ درصد سهام سایپا که خودسهامداری است واگذار کنیم.

منبع:خانه ملت

پایان/

۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵
کد خبر: 17401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =