نرخ تسعیر ۴۵ هزار تومانی شرکت ملی مس ابطال شد

شرکت ملی صنایع مس ایران، با پیگیری وزارت صمت و در راستای حمایت از بسته جدید ارزی بانک مرکزی، اطلاعیه عرضه کاتد مس در بورس کالا با نرخ تسعیر ۴۵ هزار تومانی را که اول اسفند ماه منتشر کرده بود، لغو کرد.

به گزارش تحریریه، علی رستمی- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران- در نامه‌ای به احمد رحیمی (مدیر عملیات عرضه بورس کالا) اعلام کرده است که در رابطه با عرضه کاتد مس در رینگ صادراتی، با توجه به ضرورت انطباق با الزامات ارزی جدید اعلام‌ شده از جمله نرخ ارز سامانه مرکز مبادله‌ ارزی ایران، نسبت به ابطال آگهی عرضه مذکور اقدام شود.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس تاکید این وزارتخانه، تمام شرکت‌های صنعتی و معدنی صادرات‌ محور مکلف‌اند در چارچوب بسته جدید ارزی بانک مرکزی، نسبت به فروش ارز خود در مرکز مبادلات ارز و طلا طبق مکانیسم قیمتی آن اقدام کنند.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته مرکز مبادله ارز و طلا افتتاح شد و دوم اسفند ۱۴۰۱ در نخستین روز فعالیت "مرکز مبادله ارز و طلای ایران" نرخ حواله بازرگانی ۳۶ هزار و ۱۳۰ تومان و نرخ اسکناس برای ارزهای خدماتی ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان کشف قیمت شد. همچنین در همین روز بابت کالاهای اساسی، شامل گندم، ذرت، جو، برنج، روغن ... و دارو، مواد اولیه تولید دارو و تجهیزات پزشکی نیز تامین و پرداخت ارز با نرخ هر دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان صورت گرفت.

با توجه به ارقام رسمی نرخ ارز در مرکز مبادله بانک مرکزی به عنوان تنها مرکز قانونی در این زمینه در کشور، تعیین نرخ‌های تسعیر ارز همچون ۴۵ هزار تومان توسط شرکت‌های دولتی قطعا بایستی حذف و مطابق با نرخ‌های اعلامی در مرکز مبادله بانک مرکزی، اصلاح شود.

پایان/

۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 24419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =