جهش در سرمایه‌گذاری در بخش معادن مس جهانی

ارزش بازار جهانی مس در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۷۶.۷ میلیارد دلار خواهد رسید و در سال های بعد به دلیل کاربردهای آن در خودروهای الکتریکی و ساخت و ساز، افزایش خواهد یافت.

به گزارش تحریریه، تارنمای «معدن نیوز» نوشت، طبق گزارش جدید Report Linker، ارزش بازار جهانی مس در سال ۲۰۲۳ به حدود ۱۷۶.۷ میلیارد دلار خواهد رسید و در سال های بعد به دلیل کاربردهای آن در خودروهای الکتریکی و ساخت و ساز، افزایش خواهد یافت.

گزارش اخیر شرکت تحلیلی Report Linker تخمین زده است که صنعت مس نرخ رشد سالانه مرکب (CAGR) ۹.۵ درصدی را تجربه خواهد کرد که تا سال ۲۰۲۷ به ۲۵۴.۳۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

رشد بازار مس به افزایش تعداد پروژه های ساختمانی در کشورهای در حال توسعه مانند چین و هند نسبت داده می شود که به دلیل جمعیت رو به رشد و نیازهای زیرساختی آنها انجام می شود.

استخراج سنگ مس شامل فرآیند پیچیده ای است که با استخراج سنگ معدنی حاوی کمتر از ۱ درصد مس آغاز می شود و به تولید کاتدها ختم می شود که ورقه هایی از ۹۹.۹۹ درصد مس خالص هستند که برای تولید اقلام روزمره استفاده می شوند.

لازم به ذکر است دو شکل رایج سنگ مس عبارتند از اکسید مس و سولفید مس که استفاده گسترده ای در صنایعی همچون ساخت و ساز دارند.

دسته های اصلی استخراج سنگ مس عبارتند از: صنایع پالایشی، صنایع فرآوری فلزات، صنایع شیمیایی و انواع دیگر.

صنعت پالایش وظیفه تولید و عرضه نفت و فرآورده های نفتی را بر عهده دارد.

در میان برترین بازیگران صنعت مس، این گزارش شرکت های دولتی شیلی Codelco، Glencore plc (LON: GLEN)، BHP Billiton (ASX: BHP)، Southern Copper Corp. (NYSE: SCCO) و Freeport-McMoran Inc را معرفی می کند.

در این ماه، شرکت Vancouver’s Teck Resources Limited (TSX: TECK.A و TECK.B) (NYSE: TECK) پیشنهاد خرید ۲۲.۵ میلیارد دلاری غول معدنکاری سوئیس Glencore را رد کرد.

دولت بریتیش کلمبیا پس از شکستن رکوردها با اختصاص ۷۴۰ میلیون دلار به بخش اکتشاف خود، شاهد جهش ۸۴ درصدی در مخارج مس در سال ۲۰۲۲ بود که بالاتر از ۶۸۱ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ بوده است.

خودروساز پیشرو Stellantis (NYSE: STLA) (Euronext Milan: STLAM) (Euronext Paris: STLAP) اخیراً ۱۵۵ میلیون دلار آمریکا در معدن مس متعلق به McEwen Mining Inc. (NYSE: MUX) (TSX: MUX) شرکت تابعه McEwen سرمایه گذاری کرده است. مس در آرژانتین برای تامین مواد خام باتری خودروهای الکتریکی خود استفاده گسترده ای دارد.

در همان روز، Rio Tinto Ltd. (ASX: RIO) (LON: RIO) آخرین سرمایه‌گذاری Nuton LLC اعلام کرد که با McEwen Copper برای سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون دلاری در معدن برای پیشبرد عملیات استخراج مس خود قراردادی منعقد کرده است.

پایان/

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =