رکوردشکنی در بازار جهانی مس

قیمت جهانی مس به دلیل خوش بینی نسبت به آینده اقتصاد چین رکورد چندماهه اخیر خود را شکست؛ به نظرکارشناسان افزایش ۲۰ درصدی قیمت فلز سرخ تا پایان سال دور از دسترس نیست.

به گزارش تحریریه، «جف کوری» تحلیلگر گروه گلدمن ساکس، در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ اظهار داشت که مس ممکن است تا پایان سال جاری به ۱۱۵۰۰ دلار در هر تن برسد.

قیمت مس روز چهارشنبه گذشته برای اولین بار از ژوئن گذشته به بالای ۹۰۰۰ دلار در هر تن رسید. علت این اتفاق آن است که امیدها در مورد افزایش تقاضای چین پس از برداشتن محدودیت‌های کووید-۱۹ مجدداً بهبود یافته است.

اگرچه عقب نشینی پکن از سیاست سختگیرانه کووید صفر خود باعث افزایش شدت آلودگی به این بیماری شده است، اما سرمایه گذاران انتظار دارند که در کل تقاضای این کشور برای استفاده از فلزات در طول سال افزایش پیدا کند.

قیمت مس تحویل در ماه مارس ۴.۲ درصد در بازار Comex در نیویورک افزایش یافت و به ۴.۱۷ دلار در هر پوند یا ۹۱۷۴ دلار در هر تن رسید.

رکوردشکنی در بازار جهانی مس

«کارولین بین» تحلیلگر نیز بر این باور است «به نظر می رسد که موج کووید (در چین) قبلاً به اوج خود رسیده است و از الان به بعد شاهد افزایش سریع فعالیت های صنعتی و اقتصادی باشیم.

افزایش قیمت فلز سرخ در دوره ای اتفاق می ‌افتد که پس از یک سال که تولید به دلیل کمبود انرژی در اروپا و چین آسیب دیده بود، اکنون ذخایر شرکت ها در سطح پایینی قرار دارد. «جرمی ویر» مدیر اجرایی گروه ترافیگورا اعتقاد دارد که بازارهای فلزات هرگز کمتر از این مقدار نبوده اند.

بهای فلزات همچنین از سوی دلار ضعیف هم حمایت می‌شوند که به پایین‌ترین حد خود در هفت ماه اخیر رسیده است، زیرا معامله‌گران شاهد هستند که از میزان تندروی فدرال رزرو پس از کاهش نرخ تورم و آمارهای اشتغال، کاسته شده است.

پایان/

۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 23745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =