هجوم اسرائیلی ها برای خرید دلار

تصمیمات «بنیامین نتانیاهو» پدیده دلاریزه کردن اقتصاد در سرزمین های اشغالی را افزایش داده است و شهروندان آن برای خرید دلار و دستیابی به ارزهای معتبر به جای شکیل تلاش می کنند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن در بخشی از گزارش خود با عنوان «تلاش اسرائیلی برای خرید دلار به دلیل ترس از فروپاشی شیکل نوشت، به دنبال تحولات سیاسی اخیر پدیده دلاریزه کردن در داخل سرزمین های اشغال شده افزایش یافته است و شهروندان اسرائیل برای خرید دلار و دستیابی به ارزهای معتبر تلاش می کنند.

آنها به دنبال اجرایی سازی اصلاحات قضایی نگران هستند که شیکل ارزش خود را از دست بدهد.

Weak euro could strengthen Israeli economy, experts say - The Jerusalem Post

درحالیکه هر سه و نیم شیکل برابر با یک دلار است. تارنمای اقتصادی «ICE» اعلام کرد اسرائیلی ها از ابتدای صحبت درباره اصلاحات قضایی، ارزهای خارجی به ارزش ۱.۲ میلیارد شیکل خریداری کرده اند. علاوه بر این تعداد بسیاری از اسرائیلی ها پس اندازهای خود را از صندوق های سرمایه گذاری که بر پایه شیکل فعالیت می کند خارج و آن را به صندوق هایی انتقال داده اند که به دلار تکیه دارند. پس اندازهای خارج شده از این صندوق ها ۳.۴ میلیارد شیکل بود.

این در شرایطی است که صاحبان بخش های اقتصادی در اسرائیل به اعتراض های خود درباره اصلاحات قضایی که از سوی بنیامین نتانیاهو آغاز شده است، ادامه می دهند.

پایان/

۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =