بی‌پولی صهیونیست‌ها

درحالیکه ارزش واحد پولی صهیونیست ها -شکل- روبه کاهش است و هزینه های معیشت افزایش می یابد، بودجه دولت اسرائیل هم پاسخگوی مشکلات اقتصادی اساسی آن نیست و سرمایه گذاران در حال خارج کردن سرمایه های خود از بانک های این رژیم هستند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه «المیادین» لبنان نوشت، روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از «چن هرتزوگ» اقتصاددان ارشد شرکت مشاوره BDO نوشت، کاهش قیمت شکل (واحد پول اسرائیل) بیانگر ادامه نگرانی ها و بی اعتمادی در بازارها حتی پس از سخنرانی اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل است. به همین دلیل ارزش شکل در برابر دلار و یورو کاهش یافت.

در سایه تشدید نگرانی در بازارها در نتیجه افزایش ناامنی ها و موضوع اصلاحات در سیستم قضایی باز هم ارزش شکل در حال کاهش است. افزایش مداوم قیمت دلار به طور مستقیم بر روی هزینه های معیشت شهروندان در اراضی اشغالی تاثیر دارد. اگر این روند ادامه داشته باشد گرانی بر روی قیمت سوخت، برق و قیمت کالاهای مصرفی وارداتی نیز تاثیر خواهد داشت.

The Netanyahu Doctrine – The Jerusalem Strategic Tribune

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: بانک جهانی پیش بینی کرده است که رشد اقتصاد جهان با کاهش روبرو شود. این موضوع برای اقتصاد اسرائیل که با بحران اقتصادی داخلی در نتیجه اصلاحات قانونی روبرو است خبر ناگواری خواهد بود. اقتصاد اسرائیل اکنون تضعیف شده است. بودجه اسرائیل پاسخگوی مشکلات اقتصادی اساسی اسرائیل نیست و سازوکارهای رشد مورد نیاز برای دوره بحران اقتصادی داخلی و جهانی، هیچ امیدی را ایجاد نمی کند.

به نوشته شبکه المیادین، این چالش ها در شرایطی است که چند روز پیش بانک مرکزی اسرائیل هشدار داد که بحران سیاسی در اسرائیل تولید ناخالص داخلی را سالانه ۲.۸ درصد کاهش می دهد.

Netanyahu strikes deal with far-right Religious Zionism party in push to  seal power | Financial Times

پیش از این نیز تارنمای «انترست» آمریکا نوشت که اصلاحات قضائی که نتانیاهو در پیش گرفته سرمایه داران را ترسانده است و آنها سرمایه های خود را از سرزمین های اشغال شده خارج می سازند. همچنین قبل تر روسای بانک های اسرائیل به «اسموتریچ» وزیر امور مالی این رژیم هشدار داده بودند که پول های نقد ۱۰ برابر سریعتر از حد معمول از بانک ها خارج می شوند، زیرا سرمایه گذاران از برنامه نتیانیاهو برای هدف قرار دادن سیستم قضایی بیم دارند.

پایان/

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25064

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =