بزرگترین آرزوهای نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی صلح با عربستان سعودی و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را بزرگترین اهداف خود اعلام کرد.

به گزارش تحریریه، مرکز مطالعات خلیج فارس نوشت، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه انگلیسی اسکای نیوز گفت که برقراری صلح میان این رژیم و عربستان سعودی تاریخ را تغییر خواهد داد» و صلح با عربستان یکی از بزرگترین اهداف من است.

وی گفت زمانی که به قدرت بازگشتم صلح با سعودی و جهان عرب و همچنین جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را به عنوان هدف برای خودم تعیین کردم.

نتانیاهو افزود، قبلاً اسرائیل تحت رهبری من چهار معاهده صلح با امارات، بحرین ، مراکش و سودان را با عنوان پیمان ابراهیم منعقد کرد و این یک نقطه عطف تاریخی بود. اما صلح با سعودی یک جهش رو به جلوی کیفی خواهد بود زیرا این کشور تاثیرگذارترین کشور عربی نه تنها در جهان عرب، بلکه در جهان اسلام نیز هست.

نتانیاهو در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد به زودی با سعودی به توافق برسیم، گفت: امیدوارم اینطور باشد اما تضمین نمی کنم، این به عهده سعودی هاست، دست ما به سوی همه کشورهای عربی دراز است و قطعا سعودی در میان آنان بسیار مهم است و جایگاه ویژه ای دارد.

نتانیاهو همچنین گفت، من معتقدم که این صلح احتمالا به پایان درگیری اعراب و اسرائیل کمک خواهد کرد و همچنین معتقدم که به ما در حل مناقشه فلسطین و اسرائیل کمک خواهد کرد و نقطه عطفی در سیاست فلسطین خواهد بود. بنابراین من فکر می کنم که کار از بیرون به داخل شانس بیشتری نسبت به تلاش برای برقراری صلح با فلسطینی ها و سپس رفتن به سوی جهان عرب دارد.

پایان/

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 25926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =