نتانیاهو، تهدیدی برای آمریکا

اندیشکده صهیونیستی، اسرائیل را تهدیدی برای ارزش‌ ها و منافع راهبردی آمریکا ارزیابی کرد و بر ضرورت مقابله با رویکردهای تند نتانیاهو تاکید کرد.

به گزارش تحریریه، اندیشکده «میتویم» اسرائیل مقاله مهمی درباره ادامه روابط آمریکا با اسرائیل منتشر کرده است که در ادامه خلاصه‌ای از آن آمده است.

نویسنده در این یادداشت تحلیلی، به نگرانی‌های متخصصین سیاست خارجی در خصوص رابطه ویژه میان آمریکا و اسرائیل، پس از برگزاری انتخابات دولت اسرائیل می‌پردازد و می‌گوید این تصور غلط خطرناک همچنان وجود دارد که منافع مشترک دو کشور هنوز صدمه ندیده است.

این تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است برنامه‌های دولت نتانیاهو برای اصلاح افراطی سیستم قضایی کشور، ممکن است آغازگر بحران قانون اساسی باشد که به پایان دموکراسی در اسرائیل بیانجامد.

طبق این تحلیل، این وضع به گونه‌ای رخ خواهد داد که دولت آمریکا از درک ابعاد خطر دولت فعلی اسرائیل برای ارزش‌های اسرائیلی-آمریکایی، و نیز منافع مشترک ناتوان است.

نتانیاهو، تهدیدی برای آمریکا

این مقاله جبهه فلسطین را بارزترین منطقه‌ای می‌داند که در آن دولت فعلی اسرائیل، منافع آمریکا را نابود می‌کند.

نویسنده در پایان این هشدار را می‌دهد که انفجار دموکراسی اسرائیل می تواند چالش های جدیدی را برای آمریکا در بخش های مختلفی از جمله در پیوند با چین بر سر مساله هنگ کنگ یا تایوان و یا اقدامات برای ایجاد آشوب‌های عمومی در ایران، به منظور اجبار تهران به نشستن بر سر یک میز جهت توافق جدید هسته‌ای ایجاد کند.

زمان آن رسیده که واشنگتن با این واقعیت مواجه شود و آسیبی که دولت نتانیاهو قرار است بر منافع استراتژیک آمریکا در خاورمیانه و خارج از آن وارد کند را به شدت مد نظر داشته باشد.

منبع: آمریکانا

پایان/

۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
کد خبر: 24672

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =