آماده‌باش صنایع نظامی اروپا برای خدمت به زلنسکی

مقامات اتحادیه اروپا از برنامه ریزی برای تغییر سمت و سوی صنعت این قاره در زمان جنگ خبر داد تا قادر شوند نیازهای تسلیحاتی کی یف را برآورده کنند.

به گزارش تحریریه، رئیس بخش صنعت اتحادیه اروپا گفته است که این اتحادیه باید در مدل اقتصادی "زمان جنگ" خود تغییراتی را ایجاد کند تا امیدوار باشد که می تواند نیازهای میدان نبرد کی یف را برآورده کند. این در حالی است که مقامات ارشد اوکراینی امید دارند سیل گسترده ای از مهمات و گلوله از سوی حامیان خارجی به سوی این کشور سرازیر شود.

«تیری برتون» کمیسر بازار داخلی، در گفت وگو با روزنامه «فایننشال تایمز» در مورد طرح‌هایی برای تقویت محموله‌های تسلیحات و مهمات به اوکراین گفت که با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای توسعه ظرفیت صنعتی در اروپا، کاهش تنگناهای عرضه و فشار کار می‌کند. همچنین قرار شد بانک ها وام های خود را برای تسهیل نقل و انتقالات نظامی به کی یف افزایش دهند.

آماده‌باش صنایع نظامی اروپا برای خدمت به زلنسکی

برتون به این نشریه گفت: معتقدم زمان آن فرا رسیده است که صنعت دفاعی اروپا به سمت یک مدل اقتصادی در زمان جنگ حرکت کند تا نیازهای تولید دفاعی ما را برآورده کند.

به نظر می رسد هر دو مقام ارشد اروپایی کاملا مصمم هستند از افزایش تولیدات نظامی حمایت کنند. صنعت دفاعی اروپا هم برای رویارویی با واقعیت‌ های یک درگیری با شدت بالا، به ویژه در مساله مهمات آماده می‌ شود.

دیپلمات‌های ناشناس تردیدهای خود را در این اتفاق به روزنامه فایننشال تایمز انتقال داده اند، اما پرسش این است که اروپا چگونه می‌خواهد هزینه این امر را پرداخت کند؟

تلاش‌ها برای تسریع تحویل مهمات به کیف و تکمیل ذخایر داخلی اروپا پس از آن صورت می‌گیرد که «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین، از اتحادیه درخواست ۲۵۰۰۰۰ گلوله توپ در ماه کرد. این درخواست به شدت فراتر از سطح موجود در اتحادیه اروپا است.

آماده‌باش صنایع نظامی اروپا برای خدمت به زلنسکی

چندی قبل رزنیکوف در نامه‌ای به روسای امور دفاع اروپایی از «نقش حیاتی» توپخانه در میدان نبرد صحبت کرد و مدعی شد که سربازان اوکراینی هر چند هفته یک‌بار ۱۱۰۰۰۰ گلوله ۱۵۵ میلی‌متری را مصرف می کنند.

رزنیکوف ادعا کرد که سربازان اوکراینی مقدار گلوله‌های توپخانه محدودی را در اختیار دارند و برای اجرای موفقیت‌ آمیز وظایف خود به حداقل ۳۵۶۴۰۰ گلوله در ماه نیاز دارند. وی مدعی شد که ظرفیت کامل توان توپخانه‌ای اوکراین ۵۹۴۰۰۰ گلوله در ماه است.

بر اساس گزارش روزنامه فوق، بورل به دنبال طرحی "کمتر جاه طلبانه" است که بر اساس آن یک میلیارد یورو را طی چند ماه آینده در میان کشورها تقسیم کند تا آن ها بخشی از نیاز تسلیحاتی کی یف را برآورده کنند.

آماده‌باش صنایع نظامی اروپا برای خدمت به زلنسکی

طبق قرارداد اخیر تسلیحاتی که بین اعضای اتحادیه اروپا امضا شده است، با افزایش هزینه‌ها همزمان با کمبود فزاینده مهمات در این قاره، قیمت گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری تولید شده در اروپا تا ۳۳۰۰ یورو برای یک گلوله افزایش داشت. بر اساس این آمارها، مهمات مورد نظر کی یف تنها برای یک ماه حدود ۸۲۵ میلیون یورو هزینه در بر دارد.

از طرف دیگر ردیابی تعداد گلوله‌هایی که اوکراین از حامیان اروپایی خود دریافت کرده نیز دشوار است، اما طبق آخرین داده‌های پنتاگون، ایالات متحده در سال گذشته به تنهایی «بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری» را به اوکراین ارسال کرده است.

پایان/

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =