بورل: روسیه را دست کم نگیرید

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اعتقاد دارد غرب باید به تسلیح اوکراین ادامه دهد زیرا روسیه ای که ناپلئون و هیتلر را شکست داده تا آخر می‌جنگد.

به گزارش تحریریه، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که غرب باید به ارسال سلاح به کی‌یف ادامه دهد.

وی به کسانی که فکر می‌کنند روسیه شکست خورده یا ضعیف عمل می‌کند هشدار داد که مسکو سابقه پیروزی در جنگ‌های طولانی را دارد.

بورل در سخنرانی خود در مادرید گفت: روسیه کشور بزرگی است، ملت بزرگی که عادت دارد تا آخر بجنگد، ببازد و سپس بهبود یابد و جبران کند. آلمان هیتلری به عنوان نمونه های تاریخی این امر است.

بورل: روسیه را دست کم نگیرید

بورل افزود: اشتباه است که فکر کنیم روسیه در جنگ شکست خورده است یا ارتش این کشور ناتوان شده است.

او مدعی شد که مسکو تاکنون در جنگ شکست خورده است، اما هنوز هم قدرت و ظرفیت بسیار زیادی برای ادامه [نبرد] دارد.بورل گفت اکنون زمان آن فرا رسیده است که به تجهیز اوکراین با ابزارهای مادی و نظامی لازم برای تداوم جنگی که باید انجام دهد، ادامه دهیم.»

به نوشته رسانه ها، یادآوری بورل از ناپلئون و هیتلر غیرعادی بود، زیرا مسکو بارها تلاش‌های کنونی غرب را با دو تهاجم و جنگ بزرگ سرزمینی مقایسه کرده است.

Morally Exhausted: Why Russian soldiers are refusing to fight in the  unprovoked war on Ukraine | Milwaukee Independent

ناپلئون رهبری یک ارتش چند ملیتی را بر عهده داشت که از سراسر اروپا تحت سلطه فرانسه استخدام شده بود و حتی به مسکو رسید، اما نتوانست روسیه را وادار به تسلیم کند. جنگ دو سال بعد با سواره نظام روسی در خیابان های پاریس پایان یافت. تلاش هیتلر که توسط متحدان و دست نشاندگان قاره‌ای متعددی نیز کمک می‌شد، کارساز نبود. ارتش های محور در استالینگراد وحشیانه درگیر شدند و سپس عقب نشینی کردذند و در نهایت سربازان روسی برلین را در سال 1945 تصرف کردند.

بر اساس برآوردهای روسیه، ایالات متحده و متحدانش در سال 2022 تقریباً 100 میلیارد دلار تسلیحات، مهمات و تدارکات را برای ارتش اوکراین ارسال کردند. اتحادیه اروپا هر کاری که می توانست برای جلوگیری از روسیه انجام داد. رهبران سابق آلمان و فرانسه آشکارا اعتراف کردند که توافقات مینسک که با میانجیگری اروپا صورت گرفت، ترفندی برای خرید زمان برای اوکراین جهت آماده شدن برای جنگ بوده است.

کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی این سخنان را در مادرید بیان کرد و سپس جایزه انجمن اقتصاد جدید 2022 به او اهدا شد.

پایان/

۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 23869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =