وعده باورنکردنی دولت کی‌یف

رئیس اطلاعات ارتش اوکراین مدعی است در ماه اوت اتفاق رخ می دهد که باعث چرخش گسترده در روند درگیری این کشور با روسیه می شود.

به گزارش تحریریه، «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که رویکرد ارتش اوکراین در جریان درگیری با روسیه تغییر خواهد داد و تا پایان سال نتیجه تغییر می کند و ارتش کی‌یف وارد کریمه خواهد شد.

وی به روزنامه «اوکراینسایا پراودا» گفت که وضعیت در میدان جنگ از ماه اوت یعنی زمانی که تسلیحاتی وعده داده شده غرب به واحدهای ارتش اوکراین برسد، روند درگیری ها به نفع کی‌یف تغییر خواهد کرد.

او مدعی شد: این همان چیزی است که چرخش را به همراه خواهد داشت، زیرا اکنون ما به طرز فاجعه‌باری با کمبود سلاح‌های سنگین مواجه هستیم.

رئیس اطلاعات اوکریان می گوید روسیه برای ۱۲ ماه منابع را جهت ادامه یک جنگ تمام عیار در اختیار دارد و پس از آن روند درگیری بین کیف و مسکو تغییر می کند و ارتش اوکراین با بازگشت به سرزمین‌های اشغال شده، درگیری را با پیروزی به پایان خواهد رساند.

Ukraine: 100,000 Russian troops deployed at border | Al Arabiya English

بودانوف در پاسخ به این سوال که آیا این سرزمین های اشغالی، کریمه را شامل می شود؟ زیرا این بخش در همه پرسی سال ۲۰۱۴ با اکثریت قاطع به جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه رای داد.  بودانوف در پاسخ گفت که «تا پایان سال، حداقل باید وارد خاک کریمه شویم.»

Russian President Vladimir Putin meets with Defence Minister Sergei Shoigu and Chief of the General Staff of Russian Armed Forces Valery Gerasimov in Moscow

با این حال «سرگی شویگو» وزیر دفاع روسیه، روز قبل از آن پیش‌بینی‌های کاملاً متفاوتی را از آنچه که قرار است در میدان های نبرد  در اوکراین اتفاق بیفتد، عنوان کرد.

وی گفت: با وجود کمک‌های نظامی گسترده غرب به کی‌یف و فشار تحریم‌ها بر روسیه، ما به عملیات ویژه نظامی تا تحقق همه اهداف آن ادامه خواهیم داد.

روسیه اواخر فوریه ۲۰۲۲ مدعی شد پس از شکست کیف در اجرای مفاد توافقنامه مینسک (سال ۲۰۱۴) به اوکراین حمله می برد و استقلال جمهوری های دونتسک و لوگانسک دونباس را به رسمیت شناخت.

خواسته اصلی کرملین اما این است که اوکراین به صورت رسمی خود را یک کشور بی طرف اعلام کند که هرگز به بلوک نظامی ناتو به رهبری آمریکا نمی پیوندد.

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 19313

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
      0 0
      شتردرخواب بیندپمپبه دانه@!@
      • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
        0 0
        معلومه