حمایت آلمان از سیاستهای آمریکا در اوکراین

موضع صدراعظم آلمان در مورد تامین تانک های آلمانی لئوپارد 2 برای کی یف، به شدت به اقدامات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وابسته است.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، نشریه پولیتیکو به نقل از دو مقام آلمانی که نامشان فاش نشده اعلام کرد موضع اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در مورد تامین تانک های آلمانی لئوپارد 2 برای کی یف، به شدت به اقدامات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا وابسته است.

روز 9 ژانویه، اشتفن هبستریت، سخنگوی کابینه آلمان گفته بود که برلین اکنون قصد ندارد تانک های لئوپارد 2 آلمانی را به اوکراین منتقل کند.او توضیح داد که برلین همچنان به سه اصل در مورد ارائه کمک نظامی به اوکراین پایبند است: اجتناب از سناریویی که در آن ناتو به یک طرف مناقشه تبدیل شود، ارائه حداکثر کمک به کی یف اما دوری از اقدامات یکجانبه.

پیش از این، مایکل مولر، یکی از اعضای کمیته سیاست خارجی بوندستاگ (پارلمان)، به دولت آلمان درباره ارسال تانک های لئوپارد 2 به اوکراین هشدار داده بود. به نظر او، این کار می تواند به تشدید درگیری منجر شود. وی گفت:"چنین تسلیحاتی تنها با هماهنگی با شرکای ما در ناتو قابل تأمین است. و ما همچنان می خواهیم از تبدیل شدن ناتو به طرف مستقیم درگیری جلوگیری کنیم."

پایان/

۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 23727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرامت سلیمی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      دروغ برای پنهان کردن حقیقت خلق می شود ، حقیقت در تاریکی دروغ گم می شود و در تاریکی هر ظلمی ممکن می شود. ترس عامل گسترش تاریکیست، اما دشمن تاریکی روشناییست و حقیقت همان روشناییست دانستن حقیقت و بالا رفتن آگاهی جمعی راه نجات ملتها و رفتن به سوی عدالت اجتماعی و دنیای بدون جنگ است ----------------------------------------------------------------------------------------- به نظر می رسد که تقریبا” تمامی ارتشهای دنیا مستقیما” از پنتاگون دستور می گیرند و در واقع چیزی که به عنوان ۷۰۰۰ پایگاه نظامی آمریکا عنوان می شود همین ارتشها و مکانهای نظامیست که در حدود ۲۰۰ کشور چهان پراکنده اند و اسلحه و سیستمهای مخابراتی و سایر امکانات را در اختیارشان قرار می دهد.و درجه اهمیتشان برحسب موقعیت جغرافیایی فرق می کند و با کمک همین ارتشها امریکا قادر است در هر منطقه ای که اراده کند جنگ و درگیری ایجاد نماید. مثل جنگ اوکراین که کارگردان ان دموکراتهای امریکا هستند.