هلند، به اوکراین جنگنده‌های F-16 می دهیم

«فوبکه هوکسترا»، وزیر امور خارجه هلند اعلام کرد آمستردام آماده بررسی امکان تحویل جنگنده‌های F-16 به کییف در صورت دریافت چنین درخواستی از سوی اوکراین است.

به گزارش تحریریه، به نقل از آرتی عربی، رئیس دستگاه دیپلماسی هلند در برابر نمایندگان این کشور در پارلمان گفت: در صورتی که دولت اوکراین بخواهد، ما آماده بررسی ارسال جنگنده‌های F-16 به این کشور هستیم.

پیش از این، «مارک روته»، نخست‌وزیر هلند در سفر به واشنگتن اعلام کرده بود هلند آماده پیوستن به امریکا و آلمان در ارسال سامانه پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین است.

مقامات هلندی همچنین تصمیم گرفته‌اند 2.5 میلیارد یورو برای کمک به اوکراین در سال 2023 میلادی اختصاص دهند.

«لوید آستین» وزیر دفاع امریکا امروز جمعه طی سخنانی در جمع وزرای دفاع ناتو در پایگاه نظامی «رامشتاین» آلمان با هشدار به روسیه در خصوص احتمال ورود ناتو به جنگ اوکراین، گفت که این ائتلاف حمایت‌هایش را از اوکراین افزایش خواهد داد.

رئیس پنتاگون در این سخنان گفت که حمایت‌های ناتو از اوکراین تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد یافت. او گفت که اوکراین در شرایط سرنوشت‌سازی به سر می‌برد و همچنین موقعیت فعلی، سرنوشت یک دهه را برای کل جهان رقم خواهد زد.

لوید آستین تصریح کرد: «کمک‌های نظامی به اوکراین از جمله جنگ‌افزارهای زرهی و سامانه‌های پدافند هوایی ارائه خواهیم کرد تا جایی که اوکراین بتواند از خود دفاع کند. ما تضمین می‌دهیم که ایالات متحده کمک‌های نظامی خود به اوکراین را افزایش دهد».

منبع: شفقنا

پایان/

۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 23854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =