درخواست یک انبوه‌ساز از قوه قضاییه برای جلوگیری از شکل گیری متروپل های آینده!

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن با اشاره به خطر تغییر سازه برخی ساختمان‌ها، خواستار ورود قوه قضاییه مشکل برج‌های معروف کیش شد.

به گزارش تحریریه، حیدر نوروزی در نشست خبری با یادآوری این‌که تغییر در سازه برج‌های دو قول کیش بدون اطلاع مهندس مشاور انجام شده است، اظهار داشت: مهندس مشاور زمانیکه متوجه تغییر در سازه واحدها در برخی طبقات شد با دو دستی بر سر خودش رد و گفت این را قبول ندارم.

وی با ابراز تعجب از صدور پایان کار موقت برای واحدهای دارای ایراد، افزود: در این رابطه نامه‌های متعددی را به دادستان ارسال کرده و خواستار رسیدگی به مشکل شده‌ایم.

وی تصریح کرد: بر این اساس قرار شد یک گروه کارشناسی به صورت محرمانه از پروژه بازدید کنند تا خدای نکرده به سرنوشت متروپل دچار نشود. به این ترتیب یک گروه 4 نفری از سازمان نظام مهندسی استان تهران به کیش سفر کردند، اما اجازه بازدید از واحدهای دارای ایراد را به آنها ندادند.

عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان این‌که گروه 4 نفر اعلام کردند چون نتوانسته‌اند وارد واحدها شوند عملاً نمی‌توانند کاری انجام دهند گفت: دستکاری در سازه برج را به دستگاه قضا اعلام کرده‌ایم و می‌خواهیم به این موضوع به صورت جدی وارد شوند.

نوروزی با یادآوری این‌که حدود یک دهه است که پیگیر حل این چالش هستیم به زلزله ویرانگر ترکیه اشاره و تصریح کرد: دولت ترکیه تا کنون حدود 200 پیمانکار و سازنده ساختمان‌های تخریب شده را بازداشت کرده است.

وی با بیان این‌که سازه برج با بتن عیار 550 ساخته شده و در برابر زلزله مقاوم است، گفت:‌ اما باید این مسئله را در نظر داشت که سازه ساختمان دچار تغییر شده و این مسئله برای ما تبعات بدی دارد، چراکه همه سازنده را می‌شناسند.

وی با بیان این‌که به‌نظر می‌رسد سازمان منطقه آزاد کیش در این قضیه کوتاهی کرده است، اضافه کرد: چند سالی است که دنبال حل این مشکل هستیم اما به‌عنوان یک کارآفرین و سازنده مسکن تا موفق نبوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت انبوه‌سازی همای تهران اظهار داشت: به دلیل مصائب ساخت و ساز، سرمایه‌گذاران تمایل به ساخت پروژه‌های مسکن ندارند و ترجیح داده‌اند سرمایه خود را وارد سایر بازارهای اقتصادی از جمله طلا و ارز کنند که پیامدهای منفی را برای اقتصاد کشور به دنبال دارد.

وی با تاکید بر این‌که با کاهش ساخت و ساز مسکن در کشور بسیاری از صنایع نیز وارد رکود می شوند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بخش ساختمان باید اطمینان خاطر داشته باشند تا بتوانند در این حوزه وظیفه ملی خود را انجام دهند.

نوروزی ارزش روز پروژه را حدود 15 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سازندگان مسکن به‌دنبال ثبات اقتصادی هستند و امنیت کاری برای آنها بسیار مهم است. اگر این چنین نباشد کسی جرات کار کردن را نخواهد داشت.

به گزارش تحریریه، عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن پیش تر با بیان "پس از تأییدیه سه کارشناس رسمی دادگستری، آتش‌نشانی به ما تأییدیه داد"، اظهار کرد:‌ همه کارهای پایان کار را در سال 97 انجام داده بودیم که یکی از مالکان در طبقه 11،‌12 و 22 تغییراتی را ایجاد کرد. در طبقه 11 و 12 دو واحد 115 متری به یک واحد 230 متری تبدیل شده است. طبقه 22 کلا نقشه‌ها تغییر کرده است. ضمن این‌که در طبقه همکف نیز در رستوران که دودکش آن از داخل ساختمان به پشت بام می‌رفت، مالک دود رستوران را با تغییرات جلوی برج خالی می‌کند.

نوروزی گفت: متاسفانه با این اقدامات سازه برج‌های دوقلو دچار آسیب شده و ما از این واهمه داریم حادثه متروپل تکرار شود. در متروپل همه سازنده را می‌شناسند اینجا هم سازنده را می‌شناسند.

پایان/

۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 24539

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =